یکشنبه , 2 اردیبهشت , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتی9 نکته برای ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

9 نکته برای ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

در طول یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام، شما تلاش می کنید تا در یک بازه زمانی مشخص به یک هدف خاص برسید. تمام محتوای کمپین شما آماده شده و بر یک هدف واحد متمرکز شده است، که مشخص و قابل اندازه گیری است. اینستاگرام به عنوان خانه جدید برند ها، مکان ایده آل برای تبلیغ کسب و کار شما، دسترسی به مشتریان جدید و جذب مخاطبان است.

داشتن یک استراتژی کلی محتوا برای اینستاگرام حیاتی است، اما گاهی اوقات می خواهید تلاش بیشتری را پشت یک هدف بسیار مهم قرار دهید. اینجاست که کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام شروع می شود. اگر استراتژی اینستاگرام شما یک ماراتن آهسته و پیوسته است، کمپین ها مانند دو سرعت هستند. آن ها در مدت زمان کوتاه تری انرژی بیشتری مصرف می کنند و سریع نتایج و بینش را به دست می آورند.

اگر می خواهید محصولی را راه اندازی کنید، با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید یا شهرت برند خود را افزایش دهید، کمپین اینستاگرام می تواند به شما در رسیدن به هدف شما کمک کند. در این مقاله، انواع مختلف کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم و نکاتی را برای اجرای یک کمپین موثر به اشتراک می گذاریم .

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام
انواع کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام

انواع کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

دسته بندی های مختلفی از کمپین های بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که هر کدام برای اهداف و تاکتیک های مختلف بهینه شده اند. در اینجا برخی از رایج ترین آن ها آورده شده است تا به شما برای برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی خود کمک کند.

  1. کمپین آگاهی بخشی

در طول یک کمپین آگاهی، شما سخت تلاش می کنید تا دید عموم نسبت به شرکت، محصول یا خدمات خود را افزایش دهید. برای برند های نو ظهور یا کسانی که سعی می کنند با مخاطبان جدیدی ارتباط برقرار کنند، این می تواند کمپینی مناسب برای نشان دادن ویژگی های متمایز، هیجان انگیز و استثنایی در مورد نام تجاری شما باشد.

از آنجا که اینستاگرام پلتفرمی است که کاربران می خواهند برند ها را کشف و دنبال کنند (80 درصد کاربران حداقل یک شرکت را دنبال می کنند)، این یک بستر بکر و عالی برای کمپین آگاهی شما است.

  1. استفاده از تحرکات اجتماعی

کاربران جوان (مانند کسانی که بر اینستاگرام تسلط دارند) به چیزی که یک شرکت می فروشد اهمیت نمی دهند. آن ها به اخلاق و مسئولیت اجتماعی برند هایی که حمایت می کنند اهمیت می دهند.

کمپین هدف راهی برای حمایت از ارزش های نام تجاری شما است. به عنوان مثال، می توانید یک روز یا رویداد آگاهی را تبلیغ کنید یا با سازمان های خیریه همکاری کنید. کمپین#DoveWithoutCruelty  نشان دهنده تعهد شرکت برای اجتناب از آزمایش روی حیوانات با مشارکت PETA و تأثیرگذارانی است که زیبایی اخلاقی را ترویج می کنند.

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام
کمپین تبلیغاتی شرکت dove

یک کمپین هدف می تواند اعتماد و وفاداری را از سوی مخاطبی که ارزش های شما را به اشتراک می گذارد و کاربران آگاه اجتماعی را درگیر خود می کند، ایجاد کند.

  1. فروش یا ارتقاء

اجرای فروش با تبلیغات خاص اینستاگرام یک تاکتیک مکرر برند ها است. به دنبال کنندگان درگیر پاداش می دهد و آن ها را تشویق می کند تا برای فروش و کد تخفیف از حساب شما دیدن کنند. اکنون که می توانید مستقیماً از اینستاگرام خرید کنید، حتی برای کاربران بهتر است که از فروش ویژه استفاده کنند.

برخی از تعطیلات و مناسبت های سال برای فروش مناسب است، به عنون مثال تب و تاب مدرسه همیشه وجود دارد، با این حال اینستاگرام مکانی عالی برای فروش فوری با استفاده از کد تخفیف است که فقط برای مدت کوتاهی قابل استفاده است. استفاده از این مورد می تواند راهی قدرتمند برای پیش فروش قبل از عرضه محصول یا فروش کالا های موجود به منظور ایجاد راه برای اقلام جدید باشد.

  1. مسابقات اینستاگرام

مسابقات در اینستاگرام جذاب است. می توانید قوانینی را برای ورود تعیین کنید که از اهداف کمپین شما پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، از کاربران بخواهید دوستان خود را تگ کنند تا اجازه ورود داشته باشند، این درخواست فرصتی برای دسترسی به دنبال کنندگان جدید است. همچنین درخواست از آن ها برای ورود از طریق فرم به شما امکان می دهد لیست ایمیل خود را افزایش دهید.

  1. راه اندازی محصول

اگر محصول یا خدمات جدید هیجان انگیزی را راه اندازی می کنید، ممکن است بخواهید کمپینی با آن همراه شود. این باعث ایجاد انتظار و هیجان در راه اندازی شما می شود و به شما فرصتی می دهد تا مزایا و کیفیت های مختلف محصول جدید خود را به نمایش بگذارید.

  1. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر

در کمپین های تولید محتوای ایجاد شده توسط کاربر (UGC)، شما پیروان و مشتریان را تشویق می کنید تا پست هایی با محصولات شما را به اشتراک بگذارند و از هشتگ خاصی برای اتصال کمپین به یکدیگر استفاده کنند. کمپین UGC نه تنها آگاهی از نام تجاری شما را از طریق هشتگ ارتقا می دهد، بلکه محتوایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در کانال های خود استفاده کنید. انگیزه اصلی مشارکت کاربران این است که برند ها عکس های آن ها را دوباره ارسال کنند.

این کمپین ها همگی اهداف و روش های متفاوتی دارند، اما هدف هر یک از آن ها بر این است که مشتری را مجبور به انجام یک اقدام خاص در یک بازه زمانی مشخص کند. درکمپین های آگاهی یا تولید محتوا توسط باید مهلت تعیین کنید، اما پیام ها و تاکتیک هایی که استفاده می کنید اگر طولانی مدت آن ها را نگه دارید قدیمی می شوند، در نهایت پاسخ مخاطبان شما متوقف می شود.

همچنین می توانید عناصری از این کمپین ها را ترکیب کنید (به عنوان مثال، ترکیب یک مسابقه با یک کمپین محتوایی ایجاد شده توسط کاربر).

9 نکته برای ایجاد کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

اکنون ایده های زیادی دارید، اما یک ایده به اندازه استراتژی پشت آن خوب است. ما نکاتی را برای کمک به شما در برنامه ریزی برای موفقیت و دستیابی به اهداف کمپین خود داریم.

 

  1. اهداف  هوشمند تعیین کنید

هنگام تعیین هدف برای کمپین خود، می خواهید خاص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، واقع بینانه و مبتنی بر زمان باشید .

به عنوان مثال، بگویید که می خواهید دنبال کنندگان اینستاگرام خود را افزایش دهید. آن را به موارد زیر تقسیم کنید:

خاص : می خواهید به چه کسانی برسید؟ چه کاری می خواهید بکنند؟ در اهداف خود دقیق باشید. مطمئن شوید که یک هدف واحد دارید و تمام محتوای کمپین شما برای پشتیبانی از آن یکپارچه است.

قابل اندازه گیری : چگونه می دانید که موفق هستید؟ برای پیروان و مشارکت فعلی خود پایه ای تعیین کنید تا بتوانید رشد را ردیابی کنید.

قابل دستیابی: آیا هدف شما واقعی است؟ آیا می توان آن را دقیق اندازه گیری کرد؟ برای رسیدن به اهداف باید سخت تلاش کرد، اما نباید دور از دسترس باشد.

واقع بینانه : این باید بر اساس بودجه، میزان رشد فعلی و مدت زمان کمپین شما باشد. تحقیقات خود را انجام دهید و برنامه ای مبنی بر اینکه از 100 دنبال کننده به 10000 نفر در دو هفته افزایش دهید (مگر اینکه به همه پیروان جدید وعده سفر رایگان به هاوایی را داده اید) بدهید.

بر اساس زمان : مدت کمپین شما باید بر اساس هدف شما و مدت زمانی باشد که فکر می کنید برای رسیدن به آن نیاز دارید. اگر اهداف شما بلند پروازانه هستند، یک محدودیت دلخواه برای یک هفته تعیین نکنید، اما همچنین آنقدر طولانی نکنید که بخار خود را از دست بدهید.

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام
انتخاب اهداف هوشمند در کمپین تبلیغاتی

 

  1. محتوای کمپین خود را برنامه ریزی کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، باید برای هر یک از پست های کمپین خود برنامه ریزی کنید. یک نقشه راه یا تقویم محتوا از پست ها و داستان هایی که می خواهید هر روز به اشتراک بگذارید تهیه کنید. اگر با اینفلوئنسر ها تماس می گیرید، از آن ها بخواهید که در یک روز خاص که مطابق تقویم شما است پست بگذارند.

هر پست باید به تنهایی معنا داشته باشد در عین حال پیام کلی کمپین را تقویت می کند. اگر مخاطبان پست های متعددی را مشاهده می کنند، باید با هم کار کنند تا هیجان ایجاد کنند. اگر آن ها فقط یکی را می بینند، باید آنقدر قوی باشد که آن ها را به یادگیری بیشتر ترغیب کند. تقویم محتوا می تواند شامل پست هایی باشد که پیش نمایشی از کمپین شما را نشان می دهد (مانند این که می خواهید قبل از  اجرای برنامه فروش خود را اعلام کنید، یا عکس هایی از محصول خود قبل از انتشار آن) تا بتوانید شتاب بیشتری ایجاد کنید.

کمپین ها کار های زیادی انجام می دهند. داشتن یک برنامه جامع قبل از راه اندازی، حفظ سطح ثابتی از کیفیت و خلاقیت را در کل آسان تر می کند.

  1. از Feed + Stories استفاده کنید

اگر فقط تبلیغات خود را در فید اینستاگرام اجرا می کنید، شکست می خورید. مردم روزانه 400 میلیون استوری مشاهده می کنند، اما تنها 50 درصد از مشاغل از آن ها استفاده می کنند.استوری ها  می توانند پست های شما را تکمیل کنند، یا می توانید به تبلیغات فیس بوک اجازه دهید محتوای شما را در هر دو قالب قرار دهند. همچنین می توانید محتوای خود را برای Stories و Highlights ایجاد کنید.

  1. از آزمون های A/B استفاده کنید

آیا می خواهید از طول عمر کمپین خود بیشترین بهره را ببرید؟ برای بهبود استراتژی خود از تست A/B استفاده کنید. چندین نسخه از تبلیغات خود را به طور همزمان آزمایش کنید، که با انتخاب خودکار بهترین نسخه ها، بودجه شما را حداکثر می کند.

می توانید تقریباً همه عناصر تبلیغ خود را A/B آزمایش کنید: تصاویر، کپی، مکان ها، مخاطبین، صفحه فرود. و هر آزمون به شما اطلاعات بیشتری در مورد بهترین عملکرد می دهد و داده های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند تا بیشتر از کمپین تبلیغای اینستاگرام خود سود ببرید.

  1. زیبایی شناسی ایجاد کنید

کمپین شما باید با ظاهر کلی برند شما هماهنگ باشد، اما شما همچنان می توانید آن را متمایز کنید. بر خلاف یک آگهی، که از ترکیب خوب با بقیه مطالب شما سود می برد، یک کمپین می تواند به تنهایی خودنمایی کند. باید به یاد ماندنی و قابل تشخیص باشد، به طوری که هر قطعه از کمپین به یک پیام کلی و منسجم برسد. همچنین به خود کمپین شخصیت و لحنی می دهد که محتوای شما را هدایت می کند. به این فکر کنید که می خواهید مردم وقتی کمپین شما را می بینند چه احساسی داشته باشند. خنده دار است؟

  1. معیار های مهم را دنبال کنید

اگر کمپینی در جنگل بیفتد و هیچ کس در اطراف نباشد که میزان جذابیت را اندازه گیری کند، آیا واقعاً تأثیری داشته است؟

قبل از اینکه کمپین خود را راه اندازی کنید، باید معیار های کلیدی را که برای ارزیابی موفقیت خود استفاده می کنید مشخص کرده باشید (این M در اهداف SMART شما است). به عنوان مثال در یک کمپین آگاهی، شما باید به رشد مخاطب، دسترسی و اشتراک صدا توجه کنید.

این موارد بسته به اهداف کمپین شما متفاوت خواهد بود. معیار های متفاوتی وجود دارد که می توانید در رسانه های اجتماعی دنبال کنید، برخی از تجزیه و تحلیل ها منحصر به فرد اینستاگرام است. بسته به نوع کمپین (مانند فروش یا عرضه محصول)، ممکن است بخواهید معیار های خارج از بستر را نیز از طریق پیوند های قابل پیگیری ردیابی کنید. مطمئن شوید که یک هدف را تعیین کرده اید، بنابراین می توانید تأثیر کمپین خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید.

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام
معیار های درست انخاب کنید
  1. با اینفلوئنسر ها شریک شوید

اینفلوئنسر ها کاربرانی هستند که در اینستاگرام مخاطبان ارگانیک زیادی دارند و پیروان آن ها به نظرات و توصیه های آن ها اعتماد دارند. به همین دلیل، اینفلوئنسر ها می توانند شرکای شگفت انگیزی باشند که شما را به یک مخاطب وفادار و متصل متصل می کند و اصالت و اعتماد را به کمپین شما می افزاید.

این مشارکت ها تنها در صورتی کار می کنند که برای کمپین شما و نام تجاری شما منطقی باشد، بنابراین تکالیف خود را نیز انجام دهید. تاینفلوئنسر ها را که ارزش ها و زیبایی شما را به اشتراک می گذارند شناسایی کنید و سایر پست های مارک دار آن ها را بررسی کنید تا ببینید چگونه محتوای حمایت شده را ارائه می دهند. وقتی صحبت از مخاطبان می شود، به جذابیت و تناسب توجه کنید، نه فقط اندازه. اینفلوئنسر ها می توانند گزینه های کوچک تر اما وفادار باشند، می توانند انتخابی استراتژیک تر باشند، به ویژه اگر آن ها برای بازار هدف مورد نظر شما مطابقت خوبی داشته باشند.

  1. بودجه برای موفقیت

بودجه بخش مورد علاقه همه افراد در استراتژی کمپین است، درست است؟ هزینه امری ضروری است، بنابراین بیایید آن ها را درست انجام دهیم. هنگام تهیه بودجه کمپین، تاکتیک هایی را که بیشترین اهمیت را برای اهداف شما دارد مشخص کنید و مطمئن باشید که این هزینه ها را شامل می شود. شما می دانید که باید پست ها و استوری های تبلیغاتی را پوشش دهید، اما کار با اینفلوئنسر ها و اجرای مسابقات هزینه های اضافی به همراه دارد. اطلاعات خود را از قبل جمع آوری کرده و سپس آن را در بودجه بازاریابی خود قرار دهید.

  1. به تجربه بعد از اینستاگرام فکر کنید

بسته به اهداف کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام خود، ممکن است افراد را بعد از کلیک روی پست ها یا تبلیغات شما از اینستاگرام خارج کنید. مقصد پس از کلیک را فراموش نکنید، یک صفحه فرود قوی به شما کمک می کند تا به هدف کمپین خود برسید. در مدیریت زمان حضور خود در اینستاگرام با استفاده از Hootsuite صرفه جویی کنید. از طریق یک داشبورد واحد می توانید عکس ها را مستقیماً در اینستاگرام برنامه ریزی و منتشر کنید، مخاطب را درگیر کنید، عملکرد را اندازه گیری کنید.

سخن آخر :

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام برای هر کسب و کاری الزامیست، اما نحوه پیاده سازی درست آن از اهمیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله سعی کردیم برخی از مهم ترین نکات در مورد راه اندازی کمپین تبلیغاتی ذکر کنیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

آیا تجربه ای در راه اندازی کمپین بازاریابی در اینستاگرام دارید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید