سه شنبه , 21 فروردین , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتی۱۰ ابزار کاربردی دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱

۱۰ ابزار کاربردی دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱

امروزه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیاری در دنیا وب وجود دارد. با وجود گزینه های زیاد، انتخاب بهترین ابزار برای نیازهای شما می تواند یک فرایند طولانی و طاقت فرسا باشد. ما در این مقاله لیستی از پرکاربرد ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال مناسب برای هر کسب و کاری را معرفی می کنیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
10 ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در 2021

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ!

SEMrush

 

اگر در بهبود استراتژی SEO خود جدی هستید، SEMrush ابزاری مناسب برای شماست. این ابزار محبوب در بازاریابی دیجیتال رکن مهمی در این صنعت محسوب می شود. این ابزار در انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ردیابی موقعیت و شناسایی فرصت های بک لینک ها کمک می کند. حتی می توانید از این ابزار برای انجام یک ممیزی فنی جامع SEO استفاده کنید. آخرین به روزرسانی  SEMrush  ویژگی های بازاریابی محتوا، تبلیغات و ابزارهای رسانه های اجتماعی را نیز افزایش می دهد. SEMrush  اشتراک رایگان و پولی را ارائه می دهد. با یک حساب رایگان، شما در توانایی خود برای کشیدن داده ها و استفاده از برخی از ویژگی های ابزار محدود هستید. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه ، برخی از عملکردهای محبوب SEMrush را بررسی کنید.

HubSpot

HubSpot  یک ابزار ضروری برای همه موارد مورد نیاز در اجرای یک استراتژی بازاریابی ورودی یکپارچه است. از این ابزار، به عنوان CRM و CMS خود و همچنین برای بازاریابی ایمیلی، وبلاگ نویسی، رسانه های اجتماعی و ایجاد صفحات فرود استفاده می شود. شما حتی می توانید KPI های مهم را با استفاده از ابزارهای تحلیلی جدید و بهبود یافته HubSpot مرور کنید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی ورودی هستید، HubSpot Academy  مجموعه بزرگی از دوره های صدور گواهینامه رایگان را ارائه می دهد که اطلاعات مفیدی را به شما آموزش می دهد تا بتوانید استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید.

MOZ

Moz  مجموعه بزرگی از ابزارهای SEO رایگان و پولی را ارائه می دهد. با کمک Moz، می توانید به راحتی لینک های سایت، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و رتبه بندی موتورهای جستجو را انجام دهید. ما به شدت توصیه می کنیم ازافزونه MozBar Chrome  استفاده کنید که هنگام مشاهده هر صفحه یا SERP معیارهای فوری را ارائه می دهد. از قابلیت های مهم MOZ می توانیم به تحلیل رقبا اشاره کرد که کمک بسیاری در راه اندازی کمپین های تبلیغاتی می کند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
کاربرد moz در دیجیتال مارکتینگ

 

تجزیه و تحلیل ترافیک با Google Analytics

Google Analytics  یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. انتخاب واضح برای هر کسی در فضای بازاریابی دیجیتال است. در نگاه اول، این ابزار می تواند کمی پیشرفته به نظر برسد، اما اگر از آن به طور کامل استفاده کنید، بینش زیادی از نحوه تعامل کاربران با سایت شما دریافت خواهید کرد. گوگل آنالیتیکس علاوه به نمایش دقیق میزان ترافیک سایت شما هم به صورت زنده و هم در هر بازه زمانی که شما بخواهید می تواند به شما در راه اندازی کمپین تبلیغاتی کمک کند و شما با معرفی هدف خود می توانید کمپین خود را مدیریت کنید.

اگر به دنبال افزایش درک خود از Google Analytics هستید، توصیه می کنیم آکادمی Google Analytics را کاوش کنید. این مجموعه ای از دوره های رایگان است که به شما کمک می کند تا همه چیز را در مورد پلتفرم بدانید تا بتوانید از آن به طور کامل استفاده کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
استفاده از گوگل آنالیتیکس

 

Google search console

گوگل سرچ کنسول یک سرویس آنلاین رایگان است که توسط گوگل فراهم شده است. این سرویس در ابتدا با نام گوگل وبمستر تولز معرفی شد. اما در 20 ماه می 2015 نام آن به google search console تغییر کرد. از سرچ کنسول گوگل می توان به منظور کنترل، حفظ و حل مشکلات احتمالی وب سایت خود در هنگام حضور در نتایج جستجو گوگل استفاده کرد. در واقع می توان با اطمینان گفت که هر دیجیتال مارکتر نیاز به ثبت سایت خود در گوگل سرچ کنسل دارد. علاوه بر قابلیت های گفته شده این ابزار به طور کامل لینک های شما را بررسی می کند و با ارائه گزارش کامل می توانید مشکلات سایت خود را حل کنید.

Canva

Canva  یک ابزار عالی برای طراحی گرافیک های حرفه ای است. صرف نظر از تجربه طراحی شما، می توانید به راحتی از این ابزار برای ایجاد تصاویر اجتماعی، دکمه های CTA و اینفوگرافیک به صورت رایگان استفاده کنید. کنوا مجموعه زیادی از الگوها، کلیپ آرت و فونت ها را ارائه می دهد تا به شما در سفارشی کردن پروژه خود کمک کند. این ابزار مناسب برای افرادی است که به نرم افزارهای پیشرفته تری مانند Photoshop یا InDesign دسترسی ندارند.

Screaming Frog  SEO

Screaming Frog یک ابزار خزنده سئو است که به راحتی قابل استفاده است. این ابزار اطلاعات مهم مربوط به SEO را در مورد سایت شما ارائه می دهد که می توانید بارگیری کرده و برای مرجع در پرونده نگه دارید. Screaming Frog همه چیز را از عناصر اصلی SEO در صفحه گرفته تا بینش های سطح بالا مانند HTML ، CSS و Javascript را پوشش می دهد. Screaming Frog  برای شناسایی خطاهای سایت که ممکن است بر SEO تأثیر بگذارد، کاربردی است. برای اطلاعات بیشتر می توانید این ابزار را با دیگران مانند Moz یا Google Analytics پیوند دهید.

Alexa

خدمات سایت الکسا را می‌توان در ۵ دسته اصلی دسته‌بندی نمود:

  •     وبگاه‌های برتر:

در این قسمت وبگاه‌های پربازدید نمایش داده خواهد شد. برای نمایش وبگاه‌های پربازدید از ۳ نوع فیلتر استفاده می‌شود: جهانی، کشوری و بر پایه موضوع خاص

  •     مشخصات وبگاه (Site Info):

الکسا طیف گسترده‌ای از داده‌های دقیق برای هر سایت را نشان می دهد.

  •     واتز هات (What’s Hot):

این قسمت صفحات معروف اینترنت را نشان می‌دهد و هر ۵ دقیقه به روز می‌شود.

  •     نوارابزار الکسا (The Alexa Toolbar):

نوارابزار شناخته‌ شده الکسا که تمام خدمات وبگاه الکسا را به راحتی در اختیار می‌گذارد.

    برای دارندگان وبگاه (For Site Owners):

در این قسمت صاحبان سایت ها می‌توانند داده‌های وبگاه خود را در الکسا وارد نمایند یا ویرایش کنند. مهم‌ترین قسمت این وبگاه رتبه‌بندی وبگاه‌ها بر اساس میزان بازدید است. در این رتبه‌بندی تنها تعداد بازدید از یک وبگاه تعیین‌کننده است.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
الکسا در دیجیتال مارکتینگ

 

hootsuite

هوت‌سوییت یکی قوی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ درمدیریت حوزه شبکه‌های اجتماعی است. با این ابزار می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را به صورت همزمان مدیریت کنید. هدف اصلی هوت‌سوییت مدیریت پست‌گذاری، مانیتورینگ و افزایش کارایی است.

Gtmetrix

یکی از بهترین ابزارهای تست سرعت سایت جی‌تی‌متریکس است. با جی‌تی‌متریکس می‌توانید گزارش کاملی از بارگذاری بخش‌های مختلف هر صفحه از وبسایت و عملکرد کل وبسایت مشاهده کنید. تست سرعت به شما کمک می کند تا با بهینه کردن قسمت های مختلف سایت عملکرد آن را بهبود دهید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
تست سرعت سایت با جی تی متریکس

سخن آخر

این ها گوشه ای از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بودند. با چنین انتخاب گسترده ای از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، مهم است بدانید که هر کدام از آنها چگونه به شما کمک می کند تا به نتیجه برسید. با کمک این ابزارها می توانید موفقیت دیجیتال را تضمین کنید.

شما بیشتر از کدام ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنید؟

 

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید