سه شنبه , 21 فروردین , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیکسب درآمد از تلگرام پارت دوم

کسب درآمد از تلگرام پارت دوم

فهرست محتوا پنهان

در پارت اول این مقاله در مورد تلگرام و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. حال که با تلگرام و برخی مسائل مربوط به آن آشنا هستید، می توانید با بررسی هرکدام از این تکنیک ها و تطبیق آن ها با شرایطتان مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله سعی داریم به برخی راه های کسب درآمد از تلگرام اشاره کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کسب درآمد از تلگرام
روش های کسب درآمد از تلگرام

 

10 روش برای کسب درآمد از تلگرام

 

ساخت کانال تلگرام برای سایر افراد

دیجیتال مارکتینگ، تبدیل به یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی در دنیای حاضر شده است. افرادی که در این رشته تخصص داشته باشند، می توانند با مدیریت و هدایت تبلیغات سایر شرکت ها در فضای مجازی، برای خود به کسب درآمد بپردازند. یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ هم مربوط به کانال های تلگرامی می شود. درصورتی که شما به نحوه کار در فضای تلگرام آشنا هستید و می توانید کانال سایر افراد و شرکت ها را راه اندازی و از آن ها پشتیبانی کنید، اسلحه بسیار قدرتمندی برای کسب درآمد در تلگرام در اختیار دارید.

کسب درآمد از تلگرام
کسب درآمد از تلگرام از طریق ساخت کانال

 

جذب فالوور برای کانال سایر افراد

جذب فالوور برای سایر کانال ها جزو اولین راه های کسب درآمد از تلگرام است. البته برای چنین کاری حتماً باید به اندازه کافی در تلگرام تجربه کاری و آشنایی با تکنیک های جذب فالوور داشته باشید. درآمد حاصل از این تکنیک در تلگرام در درجه اول به رتبه سایت شما در گوگل بستگی دارد.

رتبه های برتر این تکنیک در حال حاضر می توانند در کم ترین حالت ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشند. این عدد بستگی به قدرت بازاریابی و سئو سایت شما و برخی موارد دیگر دارد که می تواند تا دو برابر نیز افزایش پیدا کند.

کسب درآمد از تلگرام
جذب فالوور و کسب درآمد از تلگرام

 

مدیریت کانال تلگرام سایر افراد

مدیریت کانال سایر افراد در تلگرام نیز، از روش های کسب درآمدهای بالا در این شبکه مجازی است. البته کسانی که تخصص و تجربه کمتری در این امر داشته باشند، مسلماً با حقوق های پایین تری استخدام خواهند شد. در حال حاضر درآمد مدیریت تلگرام سایر افراد بسته به کیفیت کار و آشنایی فرد با ترفندهای تلگرام از ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون متغیر است.

شرکت های دیجیتال مارکتینگ هم از این فرصت ها برای درآمدزایی استفاده می نمایند.

 

کسب درآمد از تلگرام
کسب درآمد از تلگرام از طریق مدیریت کانال

 

محتوانویسی برای کانال تلگرام دیگران

اگر به راه اندازی کانال تلگرامی علاقه ای ندارید، برای کسب درآمد از تلگرام می توانید مدیریت سایر کانال های تلگرامی را بر عهده بگیرید. برای این نوع کانال ها باید محتوا تولید کنید. ممکن است یک کانال تبلیغاتی (با موضوع سرگرمی، طنز، علمی و…) به شما سپرده شود. در این صورت باید محتواهایی متناسب با موضوع کانال تهیه کنید. در روز چندین بار باید کانال را با محتواهای جدید به روزرسانی کنید.

اگر در کانال خود محتوایی ایجاد نکنید، از تعداد کاربران آن کاسته می شود. پس برای جلب نظر کاربران لازم است تا در روز چندین مرتبه محتوا بارگذاری کنید. البته محتوا نویسی در تلگرام نیاز به آموزش هایی دارد که می توانید با جستجو در فضای اینترنت اصول این کار را بیاموزید.

انواع محتواهای مختلف در تلگرام اعم از متن، تصویر، فیلم، انیمیشن و موشن گرافی نیاز به تخصص خاصی دارد. درآمد حاصل از این کار بسته به زمان و میزان کار برای افراد نیمه حرفه ای بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است. این درآمد برای افراد حرفه ای تا ۱۵ میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

طراحی ربات تلگرام

یکی از راه های کسب درآمد از تلگرام ساخت ربات (Bot) است. ربات ها هوشمندانه عمل می کنند و حتی می توانند یک کانال را مدیریت کنند. عضوگیری برای کانال و یا حذف اعضای متخلف از کانال، می تواند از طریق ربات انجام شود. یک ربات به طور خودکار عمل می کند که بسیاری از برنامه های کانال ها را انجام می دهد. پس می توانید برای سازمان دهی کانال ها یک ربات طراحی و از طریق آن درآمد کسب کنید.

مزیت های بسیار ویژه این ربات ها آن ها را بسیار محبوب نموده و ربات نویس ها را نیز پر درآمد کرده است. ربات تلگرام یک هوش مصنوعی در فضای تلگرام است. این تکنولوژی می تواند بسته به دستوراتی که دریافت می کند و نوع برنامه نویسی که برای ساخت آن استفاده شده است، فعالیت کاربران را آسان تر کند. برای مثال اگر قصد درست کردن یک عکس نوشته را دارید، می توانید عکس و نوشته خود را به این ربات ها ارسال و سپس عکس نوشته خود را تحویل بگیرید.

متداول ترین زبان برنامه نویسی برای ساخت ربات ها در تلگرام PHP است. هرچند یادگیری این زبان نیاز به آموزش های تخصصی دارد، نوشتن ربات ها برای افراد مسلط به PHP کار پیچیده ای نیست. از ربات ها به روش های مختلف می توان پول در آورد. فروش ربات ها، ربات نویسی، جذب فالوور و مواردی از این دست که می توانند درآمدهای ۵۰۰ هزار تومانی تا چند میلیونی را برای دست اندرکاران ساخت ربات ها- برای هر ربات- رقم بزنند.

کسب درآمد از تلگرام
کسب درآمد از طرق ربات تلگرام

 

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محصولات سایر فروشنده ها در تلگرام و دریافت کمیسیون از آن ها، یک روش عالی برای کسب درآمد است. اگر یک کانال و صفحه شخصی با فالوور زیاد در تلگرام دارید می توانید از این  روش نیز در کنار سایر روش ها برای کسب درآمد در این نرم افزار استفاده کنید. در این روش شما می توانید با یک شرکت یا فروشگاه قرارداد منعقد کنید تا در طی یک بازه زمانی خاص تعدادی از محصولات شرکت را بفروشید.

با کمک تلگرام می توانید این کار را انجام دهید. در روش بازاریابی سنتی شما مجبور هستید برای ملاقات با مشتریان با آن ها صحبت کنید تا برای خرید محصولات مجاب شوند. اما در این روش شما در خانه می نشینید و بدون این که وقت خود را صرف صحبت کردن با تک تک مشتریان کنید، در یک کانال یک بار برای همه کاربران، محتوا تولید می کنید. البته انتخاب محصولات مناسب و شرکت های عالی برای چنین کاری نیاز به دقت و بررسی معیارهای لازم خواهد داشت.

درآمد حاصل از این کار بسته به میزان فعالیت هر کس متغیر است. به عنوان مثال در حاضر فروشگاه دیجی کالا در یک برنامه درآمدزایی برای کاربران خود( افیلیت مارکتینگ) پورسانت های جذابی در راستای کمک به فروش محصولات خود قرار داده است. این روش کسب درآمد بسته به بزرگی کانالی که در اختیار دارید، می تواند درآمدی ۲۰۰ هزار تومانی تا ۲۰ میلیون تومانی برای شما رقم بزند.

 

کسب درآمد از تلگرام
کسب درآمد از طریق بازاریابی محصول

 

ساخت کانال آموزشی و فروش جزوات آموزشی

آموزش همیشه یکی از روش های کسب درآمد در جامعه بشری است. اگر در یک کار استعداد دارید و یا در یک شغل خاص حرفه ای هستید، می توانید از طریق کانال تلگرام درآمد کسب کنید. به عنوان مثال اگر در رشته زبان انگلیسی مهارت دارید، می توانید با ایجاد یک کانال آموزشی و انتشار  فیلم، پادکست و جزوات آموزش زبان انگلیسی از مهارت خود کسب درآمد کنید .

میزان درآمد شما از این کانال بسته به شرایط، محتوا و جزوات آماده شده توسط شما است. این درآمد بین ماهی ۱ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. اگر نام کاربری کانال را از روی برند تجاری خود انتخاب کنید، قطعاً تأثیر بیش تری بر روی فروش محصولات دارند. وقتی کاربران با نام تجاری محصولات آشنا شوند، حتی زمانی که آدرس کانال را نداشته باشند، آن را در قسمت جستجوی تلگرام تایپ می کنند.

پس آدرس کانال شما برای آن ها مشخص می شود. در کانال فروش می توانید محصولات و خدمات خود را در قالب فیلم، عکس، gif، پادکست، متن و … برای اعضا منتشر کنید. توصیه می شود برند تجاری خود را بر روی محتواها قرار دهید تا به مرور زمان شهرت و اعتبار پیدا کنید.

 

ایجاد یک کانال تبلیغاتی

کانال های فروش برای افزایش اعضا به تبلیغات نیاز دارند. آن ها می خواهند از طریق تلگرام درآمد کسب کنند. اما محیط تلگرام نسبت به سایر برنامه ها بسته است. تا زمانی که کاربران آدرس یک کانال را نداشته باشند، نمی توانند آن را پیدا کنند. پس تبلیغات در تلگرام اهمیت زیادی دارد. کانال های فروش برای تبلیغات از کانال های سرگرمی، علمی، هنری، طنز و … استفاده می کنند.

برای راه اندازی یک کانال برای تبلیغات بایستی از موضوعات پرطرفدار و محبوب برای کاربران استفاده نمایید. موضوعاتی مانند سرگرمی، خنده، بررسی مسائل سیاسی، اخبار به روز ورزشی، دانستنی ها و موضوعاتی از این قبیل می توانند بهترین گزینه ها برای راه اندازی یک کانال تبلیغاتی در تلگرام باشند. با افزایش تعداد دنبال کنندگان کانال شما و درج پذیرش آگهی خودبه خود افراد و سایر کانال ها به دنبال شما خواهند آمد. درآمد این کانال ها هم در حال حاضر از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در روز متغیر است.

 

کسب درآمد از تلگرام
کانال آموزشی و کسب درآمد از تلگرام

 

همکاری با پلتفرم های تبلیغات

اگر یک بار هم از طریق تلگرام تبلیغ کرده باشید، احتمالاً با سختی های آن آشنا می باشید. تبلیغ در تلگرام در عین سودمند بودن، چالش های زیادی با خود به همراه دارد. انتخاب کانال تلگرامی مناسب و مرتبط با تبلیغ و ایجاد یک بنر تبلیغی عالی دو نمونه از این چالش ها می باشند. پلتفرم های تبلیغات در تلگرام می توانند این کار را به راحتی و بدون دردسر برای کانال ها انجام دهند.

شما میتوانید با تبلیغ در کانال های مرتبط با حرفه خود تعداد اعضای کانال یا گروه تلگرامی خود را افزایش دهید. این افزایش در نهایت موجب بالا رفتن درآمد شما میشود. همکاری با این پلتفرم ها یکی از روش های کسب درآمد در تلگرام است. البته کسانی هم که توانایی مدیریت چنین کانال هایی دارند، می توانند خود به شخصه یک پلتفرم تبلیغات تلگرام تأسیس کرده و از این طریق درآمدزایی نمایند. درآمد حاصل از این کار نیز از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه متغیر است.

 

کسب درآمد از طریق بانک شماره تلگرام

بانک شماره تلگرام هم روشی برای افزایش تعداد ممبر در این شبکه است و هم از آن برای انجام تبلیغات می توان استفاده کرد. از این رو داشتن بانک شماره تلگرام هم می تواند روشی مناسب برای کسب درآمد در آن باشد. برای ساخت بانک شماره تلگرام روش های زیادی وجود دارد. برای مثال در یک روش رایج کسانی که سایت های اینترنتی قوی دارند، بعد از ثبت نام هر فرد در سایت و ثبت شماره تماس، آن ها را در فایلی جمع کرده و به بانک تلگرامی خود اضافه می کنند. درآمد حاصل از بانک شماره تلگرام هم می تواند ۲ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه باشد.

 

کسب درآمد از تلگرام
کسب درامد از تلگرام با همکاری با سایر کانال ها

 

اهمیت استفاده از تلگرام در دنیای امروز

تبادل اطلاعات اصلی ترین اهمیت استفاده از تلگرام در دنیای امروز است. وجود بستری مناسب با امنیت بالا برای چنین کارهایی در دنیای امروز زندگی بشر با استقبال بسیار خوبی روبرو خواهد شد. تلگرام نیز به همین جهت کاربران زیادی به خود جذب کرده و کاربران با حضور در فضای آن اقدام به افزایش سطح آگاهی خود می نمایند. نبود چنین نرم افزارهایی و استفاده نکردن از آن ها می تواند باعث عقب ماندگی افراد یک جامعه باشد.

 

تأثیر فیلترینگ بر کسب و کارهای تلگرامی

با وجود تأثیرات منفی فیلترینگ روی کسب و کارهای تلگرامی، در حال حاضر کاربران تلگرام کاملا با این موضوع کنار آمده اند. به این معنی که اگر حتی قرار نباشد کاربران جدیدی به این محیط وارد شود، دیگر شاهد کاهش کاربران نیز نخواهیم بود. تعداد کاربران تلگرام در چند سال اخیر، روز به روز در حال افزایش بوده. با در نظر گرفتن شرایط فیلترینگ، میتوان به این نتیجه دست یافت، که این افزایش جمعیت به دلیل مزایای فوق العاده تلگرام است.

از این رو کنار کشیدن و استفاده نکردن از قابلیت های این نرم افزار تنها به دلیل فیلترینگ خیلی منطقی نخواهد بود. آمارها اما نشان از این دارد که بعد از فیلترینگ میزان کسب و کارها و درآمدهای ناشی از آن ها به شدت با کاهش روبرو بوده است. بر اساس گزارش های سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما، در همان ابتدای فیلتر شدن تلگرام، حدود ۴۰ درصد از تراکنش های بانکی و ۱۸ درصد از درآمد پست کاهش یافت.

 

کسب درآمد از تلگرام
تاثیر فیلترینگ بر کسب و کارهای تلگرام

 

نتیجه گیری

این روزها رقابت زیادی بین کانال های تلگرامی به وجود آمده است.این رقابت کسب درآمد از تلگرام را سخت کرده است. برای کسب درآمد در این نرم افزار نیاز به تلاش بسیار خواهید داشت. تجربه نشان داده است همه چیز ممکن است و با پشتکار انسان به هر خواسته ای خواهد رسید. امیدواریم این راهکارها برای شما مفید بوده باشد. آیا تجربه ای در کسب درآمد از تلگرام دارید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید