سه شنبه , 21 فروردین , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیتغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی

تغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی

فهرست محتوا پنهان

نام کاربری که در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید می تواند باعث رشد برند شما شود یا به آن آسیب برساند. یکی از راه های اطمینان از اینکه تلاش های شما نتیجه میدهد، این است که مطمئن شوید نام کاربریتان آنچه را که می خواهید منتقل می کند.

اگر مردم به دنبال محتوای مرتبط با برند شما هستند، باید بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. اگر نتوانید نام کاربری درست انتخاب کنید، در معرض خطر از دست دادن سهم بازار به برندهایی هستید که به راحتی در دسترس هستند.

همچنین مهم است که نام کاربری شما در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی در دسترس باشد. اگر نام کاربری فیسبوک خود را به روز می کنید، حتماً آن را در توییتر و اینستاگرام نیز به روز کنید.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه:

نام کاربری خود را در یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، TikTok  و اسنپ چت تغییر دهید. همچنین، ما دلایلی را بررسی خواهیم کرد که چرا باید نام کاربری خود را تغییر دهید و در هنگام انجام این کار به چه نکاتی توجه کنید.

 

تغییر نام کاربری
چگونه نام کاربری خود را در شبکه های اجتماعی مختلف تغییر دهیم

 

هنگام تغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اگر به دنبال تغییر نام کاربری خود در یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و غیره هستید، مطمئن شوید که نام کاربری واضح، ساده و آسان برای به خاطر سپردن را انتخاب می کنید.

این نام کاربری باید چیزی متفاوت از نام حساب قدیمی شما باشد، اما نه خیلی متفاوت. نام کاربری که بسیار شبیه به نام قبلی شما است ممکن است برای کاربرانی که هر دو حساب را دنبال می کنند گیج کننده باشد.

شما باید اطمینان حاصل کنید که نام کاربری جدید شما به طور مثبت بر برند شما منعکس می شود و نشان دهنده خوبی از شخصیت شما است. به خصوص اگر قرار است در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به صورت عمومی نمایش داده شود. این به این معنی است که چیزی را انتخاب کنید که در بخش “نام کاربری” تمام پروفایل های شما عالی به نظر برسد!

همچنین تغییر نام نباید موقتی باشد (مخصوصاً زمانی که برخی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی تعداد دفعات تغییر یوزر نیم خود را محدود می کنند). بنابراین از هر نامی که به تعطیلات، فصل ها یا مناسبت های خاص اشاره می کند، خودداری کنید. در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید هنگام تغییر نام  خود در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که  فالوور های شما هنوز هم می توانند شما را پیدا کنند

اگر می خواهید نام کاربری خود را در رسانه های اجتماعی تغییر دهید، باید مطمئن شوید که مشتریان/دنبال کنندگان فعلی تان همچنان می توانند شما را پیدا کنند.

این بدان معناست که اگر آن ها در کانال شما در یوتیوب عضو شده اند یا شما را در فیسبوک دنبال می کنند، پس مطمئن شوید که این جزئیات پس از تغییر نام کاربری شما یکسان باقی می مانند. ممکن است لازم باشد پیوندهای قدیمی و بیگرافی ها را با اطلاعات مربوط به نام جدید خود به روز کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که نام کاربری جدید شما به راحتی قابل یادآوری و تایپ است، زیرا این مسئله در دراز مدت به شما کمک می کند. اگر کاربران وقتی محتوای شما را در پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه خود جستجو می کنند نمی توانند شما را پیدا کنند یا به راحتی به شما دسترسی پیدا نمی کنند، تغییر نام فایده ای ندارد!

 

تغییر نام کاربری
هنگام تغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

 

اعلان تغییر نام را در نظر بگیرید

هنگامی که نام خود را در یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و غیره تغییر دادید، باید این تغییر را به دنبال کنندگان خود اعلام کنید.

این موضوع مهم است زیرا برخی از کاربران رسانه های اجتماعی ممکن است به سرعت اطلاعات خود را با توجه به نام کاربری جدید شما به روز نکنند. به این معنی که هنگام مرور پست ها نمی دانند شما چه کسی هستید و شما باید وفاداری به برند را دوباره ایجاد کنید( یا خطر از دست دادن فالوور شما را تهدید میکند).

نام تکراری انتخاب نکنید

مهم است که بررسی کنید نام کاربری جدید شما قبلاً توسط شرکت ها یا افراد دیگر استفاده نشده باشد. اگر نام کاربری مورد نظرتان گرفته شده است، باید دوباره آن را تغییر دهید تا مشتریان بالقوه را گیج نکنید. می توانید از ابزارهای آنلاین مانند Namechk یا BrandSnag  برای بررسی سریع نام کاربری انتخابی خود در کانال های اجتماعی استفاده کنید.

با نام های دیگر حساب های رسانه های اجتماعی خود سازگار باشید

همچنین ممکن است بخواهید همه پروفایل های خود را در سایت های مختلف به روز کنید تا نام کاربری یکسانی داشته باشد. به این ترتیب، افرادی که شما را در پلتفرم های مختلف دنبال می کنند، می توانند به راحتی پروفایل های رسانه های اجتماعی شما را مرور کنند و به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

نام تجاری شرکت های بزرگ در تمام پلتفرم های رسانه اجتماعی که استفاده می کنند ثابت است. آن ها همیشه از یک نام کاربری استفاده می کنند. شما نیز باید کار مشابه انجام دهید.

چگونه نام کاربری یوتیوب خود را تغییر دهیم

برای تغییر نام کاربری YouTube خود باید این مراحل را دنبال کنید:

  1. به حساب YouTube خود وارد شوید.
  2. با کلیک بر روی آواتار حساب خود در گوشه سمت راست بالا به تنظیمات بروید.
  3. روی Overview کلیک کنید و در کنار نام کاربری فعلی خود Edit on Google را انتخاب کنید.
  4. نام کاربری یوتیوب خود را تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

 

تغییر نام کاربری
چگونه نام کاربری یوتیوب خود را تغییر دهیم

 

همچنین می توانید نام کاربری YouTube خود را در استودیوی YouTube تغییر دهید. فقط به Customization ،Basic Info  بروید و نام کانال را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید. پس از تغییر یوزر نیم YouTube، حتماً به مشترکین خود اطلاع دهید. اگر نام جدید شما را در فید خود نشناسند، ممکن است فورا اشتراک کانال شما را لغو کنند.

ساختن ویدیویی که username شما را توضیح می دهد یا حتی ویدیویی که طراحی کانال جدیدتان را نشان می دهد، راهی عالی برای کمک به مردم برای درک این تغییر است. وقتی نام کاربری YouTube خود را تغییر می دهید، حتماً نام کاربری انتخاب کنید که مطابق با دستورالعمل های انجمن YouTube باشد، در غیر این صورت در معرض گزارش و حذف قرار می گیرید.

نحوه تغییر نام کاربری فیسبوک

برای تغییر نام فیسبوک خود باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به صفحه فیسبوک خود بروید.
  2. در سمت چپ صفحه خود روی About کلیک کنید.
  3. به General ،Username  بروید و روی Create Page @username یا Edit کلیک کنید.
  4. نام کاربری جدید خود را وارد کرده و روی Create Username کلیک کنید.

برای تغییر یوزرنیم در پروفایل فیسبوک خود مراحل زیر را دنبال کنید:

به پبج خود بروید.

  1. روی تنظیمات در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  2. روی نام کاربری کلیک کنید.
  3. نام کاربری جدید خود را وارد کنید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.
  4. به خاطر داشته باشید که فقط هر 60 روز یک بار می توانید نام کاربری فیسبوک خود را تغییر دهید.

اگر نام کاربری که می خواهید استفاده کنید در دسترس نباشد، با رنگ قرمز مشخص می شود.

 

تغییر نام کاربری
نحوه تغییر نام کاربری فیسبوک

 

نحوه تغییر نام کاربری توییتر

برای تغییر username توییتر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی دکمه More (به صورت سه نقطه ○○○ نشان داده شده است) در نوار پیمایش خود کلیک کنید.
  2. دکمه تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید.
  3. وارد حساب کاربری خود شوید.
  4. روی اطلاعات حساب کلیک کنید.
  5. رمز عبور توییتر خود را وارد نمایید.
  6. یوزرنیمی که می خواهید خود را تایپ کنید.
  7. نام کاربری جدید خود را ذخیره کنید.

نام کاربری توییتر شما باید بیش از چهار کاراکتر و حداکثر 15 کاراکتر باشد. فقط می تواند شامل حروف، اعداد و زیرخط باشد. نام نمایشی شما که به صورت عمومی در نمایه شما نشان داده می شود، می تواند حداکثر 50 کاراکتر باشد. تغییر نام کاربری توییتر روی نام نمایه یا ریتوییت های موجود تأثیری نمی گذارد.

توجه داشته باشید که اگر نام کاربری که می خواهید استفاده کنید قبلاً گرفته شده است، باید نام کاربری دیگری را انتخاب کنید. اگر نام کاربری توییتر خود را تغییر دهید، نام کاربری قدیمی شما بلافاصله در دسترس دیگران قرار می گیرد تا از آن استفاده کنند.

اگر با ثبت نام کاربری مشکل دارید، می توانید این مقاله را از توییتر بررسی کنید.

 

تغییر نام کاربری
نحوه تغییر نام کاربری توییتر

 

نحوه تغییر username در اینستاگرام

برای تغییر نام کاربری اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  2. روی ویرایش نمایه کلیک کنید.
  3. نام کاربری جدید خود را در قسمت Username وارد نمایید.
  4. روی Done در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

اگر در اینستاگرام فالوور زیادی دارید، ممکن است برنامه بخواهد تغییر یوزرنیم شما را قبل از تایید آن بررسی کند. اگر این اتفاق بیفتد، اینستاگرام پس از تایید تغییر نام شما را از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهد داد.

هنگام تغییر نام کاربری اینستاگرام، به یاد داشته باشید که از ایمیلی که به آن دسترسی دارید استفاده کنید تا برنامه بتواند برای شما اعلان ارسال کند. اگر نیازی به تایید ندارید، نام کاربری جدید اینستاگرام شما بلافاصله در نمایه شما عمومی خواهد شد.

 

تغییر نام کاربری
نحوه تغییر usernameدر اینستاگرام

 

تغییر نام کاربری TikTok

برای تغییر یوزرنیم TikTok، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی نمایه در سمت راست پایین برنامه TikTok کلیک کنید.
  2. ویرایش نمایه را انتخاب کنید.
  3. نام کاربری جدید TikTok خود را وارد نمایید.

به خاطر داشته باشید که فقط هر 30 روز یک بار می توانید نام کاربری TikTok خود را تغییر دهید. نام کاربری تیک تاک شما فقط می تواند شامل حروف، اعداد، نقطه و زیرخط باشد. در انتهای نام کاربری TikTok نمی توان از نقطه استفاده کرد.

 

تغییر نام کاربری
تغییر نام کاربری TikTok

 

نحوه تغییر یوزرنیم اسنپ چت

متاسفانه امکان تغییر نام کاربری اسنپ چت شما وجود ندارد. همچنین امکان انتقال داده های حساب، از جمله Memories یا Snapstreaks، به یک نام کاربری یا حساب جدید وجود ندارد.

با این حال، می توانید نام نمایشی اسنپ چت خود را تغییر دهید. نام نمایشی Snapchat شما نحوه نمایش شما در Snapchat است. برای تغییر نام نمایشی Snapchat مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی نماد ⚙️ در نمایه من کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.
  2. در قسمت My Account روی نام کلیک کنید.
  3. نام نمایشی جدید Snapchat خود را بنویسید.
  4. نام کاربری جدید خود را ذخیره کنید.

توجه داشته باشید که در حالی که دوستان جدید اسنپ چت می توانند نام نمایشی به روز شده شما را ببینند، دوستان و دنبال کنندگان فعلی شما فقط نام نمایشی اصلی شما را خواهند دید. اگر کاربر شماره تلفن شما را با نام دیگری در تلفن خود ذخیره کرده باشد، ممکن است نام نمایشی شما در برنامه های جداگانه نیز تغییر کند.

اگر در حال اجرای هر گونه کمپین یا تبلیغات اسنپ چت هستید، توجه داشته باشید که هر پیوند، کوپن یا کد تبلیغاتی موجود همچنان از نام نمایشی اصلی اسنپ چت شما استفاده خواهد کرد.

 

تغییر نام کاربری
نحوه تغییر یوزرنیم اسنپ چت

 

نحوه تغییر username لینکدین

در لینکدین، می توانید نحوه نمایش نام خود را در پیج خود تغییر دهید. اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی هستید، می توانید نام کامل یا نام و حرف اول نام خانوادگی خود را نمایش دهید.

برای تغییر نام کاربری لینکدین در نمایه عمومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی نماد Me در بالای صفحه اصلی LinkedIn خود کلیک کنید.
  2. به قسمت مشاهده نمایه بروید.
  3. در سمت راست بالای تصویر خود ویرایش را انتخاب نمایید.
  4. هنگامی که پاپ آپ ویرایش مقدمه ظاهر شد، نام و نام خانوادگی خود را در کادرهای متنی به روز کنید.
  5. روی ذخیره کلیک کنید.

برای تغییر نام در لینکدین در پروفایل خصوصی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی نماد Me در بالای صفحه اصلی LinkedIn خود کلیک کنید.
  2. از منوی کشویی تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب نمایید.
  3. روی Visibility در سمت چپ کلیک کنید.
  4. به نمایان بودن نمایه و شبکه خود بروید.
  5. گزینه تغییر را انتخاب نمایید.
  6. نحوه نمایش نام خانوادگی شما در لینکدین را مشخص کنید.
  7. همه تغییرات به صورت خودکار ذخیره می شوند.

 

تغییر نام کاربری
نحوه تغییر username لینکدین

 

سوالات متداول در مورد تغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی

آیا تغییر username اینستاگرام بد است؟

خیر. بد نیست نام کاربری خود را در سایت های رسانه های اجتماعی تغییر دهید. اگر فکر می کنید بهتر نشان دهنده شما یا نوع محتوایی است که پست می کنید، این یک تغییر مثبت است. هیچ راه درست یا غلطی برای این کار وجود ندارد، اما چند نکته وجود دارد که قبل از تغییر نام باید در نظر گرفته شود.

اگر نام کاربری خود را تغییر دهم فالوورهایم را از دست خواهم داد؟

هنگام تغییر نام کاربری خود در شبکه های اجتماعی، نباید فالوورهای خود را از دست بدهید. با این حال، مهم است که به فالوورهای خود اطلاع دهید که نام خود را تغییر داده اید تا شما را آنفالو نکنند.

اگر نام خود را در YouTube تغییر دهم اما فراموش کنم آن را در هر جای دیگری به روز کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر نام را در یک مکان تغییر داده اید و آن را در همه جاها به روز نکرده اید، ممکن است برخی افراد این نام را گیج کننده یا آزار دهنده بدانند.

چه زمانی باید نام کاربری سایت های رسانه های اجتماعی را تغییر دهم؟

هر زمان که بخواهید می توانید نام خود را در شبکه های اجتماعی تغییر دهید. هیچ قانون یا قاعده ای وجود ندارد که این فرآیند را کنترل کند، اما مهم است که قبل از حرکت به سمت جلو، در نظر بگیرید که دیگران در مورد تغییر نام چه احساسی خواهند داشت.

 

تغییر نام کاربری
مزایا و معایب تغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی

 

نتیجه گیری

اگر به دنبال تغییر نام کاربری خود در توییتر، فیسبوک، یوتیوب یا هر رسانه اجتماعی دیگری هستید، می توانید با دنبال کردن چند مرحله ساده این کار را انجام دهید. هنگام تغییر username، بهتر است در نظر داشته باشید که چگونه بر فالوورهای شما تأثیر می گذارد. آیا نام کاربری جدید حرفه ای به نظر می رسد؟

همچنین ایده خوبی است که در نظر بگیرید چرا می خواهید نام کاربری را در رسانه های اجتماعی تغییر دهید، زیرا این امر می تواند به جلوگیری از مشکلات آینده در حضور آنلاین شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که نام کاربری خود را بارها تغییر ندهید، زیرا ممکن است باعث سردرگمی مخاطبان شما و احتمالاً از دست دادن فالوورها شود.

قبل از اینکه فرآیند تغییر یوزرنیم خود را در رسانه های اجتماعی شروع کنید، یک استراتژی ایجاد کنید، با همتایان خود بحث کنید و مطمئن شوید که برنامه ای برای به روز رسانی هر محتوایی که به نام کاربری قدیمی شما پیوست شده است دارید.

آیا تابحال تغییر نام در شبکه های اجتماعی را تجربه کرده اید؟ وقتی نام کاربری شبکه های اجتماعی خود را تغییر دادید، واکنش مخاطبانتان چه بود؟

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید