دوشنبه , 14 اسفند , 1402

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتی10 عنصر حیاتی در تولید محتوای جذاب

10 عنصر حیاتی در تولید محتوای جذاب

تولید محتوای جذاب ممکن است دشوار باشد. فقط این اعداد حیرت انگیز را در نظر بگیرید. 98 درصد از تمام تیم های بازاریابی می گویند محتوای نوشتاری پرمصرف ترین نوع محتوای آن ها است. با این حال از هر سه بازاریاب یک نفر اعتراف می کند که نوشتن محتوای آنها «تا حدودی» یا «نه چندان» مؤثر است.

به عبارت دیگر، محتواهای زیادی وجود دارند که آن طور که باید تاثیر گذار نیستند. هدف این مقاله این است که به شما و تیمتان کمک کند تا کیفیت نوشتن محتوا و سطوح موفقیت خود را ارتقا دهید. خوشبختانه، تولید محتوای جذاب چیزی است که افراد می توانند با کمی مطالعه و تمرین در آن بهتر شوند. در این مقاله می توانید 10 مؤلفه نوشتن محتوای عالی را بیابید که به شما در پیشرفت وبسایت یا شبکه اجتماعیتان کمک می کند.

یک عنوان جذاب بسازید

فرض کنید 100 نفر از وبلاگ شما بازدید می کنند. به طور متوسط، 80 نفر از آنها نسخه تیتر شما را می خوانند، اما تنها 20 نفر بقیه متن را مطالعه میکنند. به عبارت دیگر، سرفصل های شما کارهای سنگین زیادی برای انجام دادن دارند.

سرفصل های قوی اطلاعات خاصی را ارائه می دهند و جزئیات کمی را برای جذب مردم مشخص میکنند. اما از بیان کل داستان کوتاهی می کنند.

به لطف تجزیه و تحلیل BuzzSumo از 100 میلیون عنوان در فیس بوک و توییتر، می توانیم ببینیم که این عناوین در عمل چگونه به نظر می رسند. تقریباً 65 کاراکتر (حدود 11 کلمه) نقطه شیرینی برای طول تیتر است.

 

 تولید محتوای جذاب
یک عنوان جذاب بسازید

 

البته، این موضوع فقط به طول تیتر شما بستگی ندارد. کلمات هم مهم هستند. تیترهای حاوی عبارات آموزشی مانند “شما باید بدانید” و “چرا باید” به احتمال زیاد در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شوند.

 

 تولید محتوای جذاب
تعداد کاراکتر مناسب

 

مردم اغلب مایلند محتوایی را بخوانند که به آن ها چیزی می آموزد، چه این که چگونه نوشتن محتوا را بهبود بخشند یا خلاصه ای از جذاب ترین پیش نویس های بالقوه در لیگ برتر بیسبال.

خوانندگان عنوان با یک مقدمه جالب

عنوان شما خواننده را وادار کرد تا روی محتوای شما کلیک کند. اکنون باید آنها را متقاعد کنید که ادامه مطلب را بخوانند.

 

 تولید محتوای جذاب
موضوعات در فیسبوک

 

گفتن این مسئله از انجام دادن آن آسانتر است. طبق گفته های Nielsen Norman Group، تقریباً 57 درصد از زمان مشاهده صفحه قبل از اینکه خوانندگان نیاز به پیمایش داشته باشند در بالای صفحه صرف می شود. برای دومین صفحه از محتوا، این رقم به تنها 17 درصد کاهش می یابد، و تنها اختصاصی ترین آن ها آن را بسیار بیشتر می کند.

 

 تولید محتوای جذاب
اهمیت عنوان

 

به عبارت دیگر، اگر مقدمه شما فوراً توجه خوانندگان شما را جلب نمی کند، انتظار نداشته باشید که آن ها محتوای شما را مطالعه کنند. بهترین راه برای جذب مخاطب به خواندن محتوا این است که مستقیماً به محتوای وعده داده شده در تیتر خود اشاره کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال خواندن این مقاله هستید، شرط عادلانه ای است که می خواهید محتوای بهتری بنویسید. بنابراین، در مقدمه، چالش شما را تصدیق کردم و توضیح دادم که این مقاله اینجاست تا به شما در یافتن راه حل کمک کند. احتمالاً، این مقدمه کار کرد، زیرا شما هنوز در حال خواندن هستید!

برای مخاطبان خود بنویسید

یک مقدمه سریع ممکن است به شما کمک کند توجه خوانندگان خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، اما این یک گلوله نقره ای نیست. شما باید با در نظر گرفتن مخاطب خاص خود بنویسید. یا به بیان دیگر، برای زیرمجموعه کوچکی از افراد بنویسید، نه برای همه.

برای ارائه یک مثال ساده، مانند تفاوت بین مقاله ای در مورد “نوشتن محتوای عالی” و مقاله ای در مورد “نوشتن عالی” است. از آنجایی که شما به دنبال نکاتی در زمینه نوشتن محتوا هستید، من می توانم در مورد شما حدس هایی آگاهانه بزنم. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که شما در بازاریابی کار می کنید یا محتوای مرتبط با بازاریابی ایجاد می کنید.

از سوی دیگر، اگر این مقاله ای درباره «نوشتن عالی» بود، مخاطبان بیشتری داشت، از یک دانش آموز گرفته تا رمان نویسی که با مشکلات نویسندگی دست و پنجه نرم می کند. اگر سعی می کردم برای همه آن مخاطبان احتمالی بنویسم، احتمالاً برای هیچ کدام از آنها نتیجه نمی گرفتم.

تمرکز مقاله خود را محدود کنید

هر مقاله باید از سرفصل تا نتیجه یک ایده واضح داشته باشد. پیروی از این رویکرد می تواند به شما کمک کند تا استدلال های منطقی تری داشته باشید، نسخه ای بنویسید که به طور طبیعی جریان داشته باشد و به خوانندگان خود نکاتی واضح ارائه دهد.

اگر در حال نوشتن یک صفحه ستونی هستید که به عنوان نقطه مرکزی برای بحث در مورد یک موضوع گسترده عمل می کند، تمرکز خود را تا حد امکان محکم نگه دارید. برای مثال:

نوشتن یک محتوای ارزشمند در موضوع اول غیرممکن است زیرا مخاطبان بالقوه بسیار گسترده هستند. شما به سادگی نمی توانید به همه، از یک استارت آپ تک نفره گرفته تا یک برند چند ملیتی، توصیه های مرتبط ارائه دهید. با محدود کردن تمرکز خود، می توانید ارزش واقعی را در مورد یک موضوع خاص ارائه دهید.

جذاب باشید

هر چقدر هم که تیتر شما فریبنده باشد، اگر محتوای شما پس از ورود به صفحه شما به سرعت مخاطبان شما را درگیر نکند، آنها را از دست خواهید داد. برای نشان دادن این موضوع، به تحقیقات بیشتری در BuzzSumo نگاه می کنیم. آن ها از مدل های یادگیری ماشینی برای کشف کلیدهای نوشتن محتوا استفاده کردند.

از مقالاتی که محققان به آنها نگاه کردند، تنها بخشی از آنها در فیس بوک و توییتر عملکرد قوی داشتند.

 

 تولید محتوای جذاب
جذاب باشید

 

این نشان دهنده این است که افراد در پلتفرم های مختلف با انواع مختلف محتوا درگیر هستند. سپس، خود نوشته وجود دارد. قطعا به شما گفته شده است که نوشتن محتوای عالی در مورد استفاده از زبان ساده است. با این حال، همان مطالعه BuzzSumo نشان داد که محتوای با نمرات خوانایی بالا (جملات و کلمات کوتاه تر) به طور کلی به طور قابل توجهی بهتر از آن هایی که نمرات خوانایی پایین تر دارند، عملکرد کلی ندارند.

 

 تولید محتوای جذاب
جذابیت در متن

 

به عبارت دیگر، تولید محتوا جذاب به معنای استفاده از زبانی است که مخاطب خاص شما آن را درک می کند. بنابراین، ساده سازی بیش از حد یا پیچیده کردن بیش از حد به خاطر انجام این کار احتمالاً تاثیر کمتری خواهد داشت.

با صدای برند منحصر به فرد خود بنویسید

چرا برخی از برندها از طریق محتوای خود بیشتر از دیگران متمایز می شوند؟ به لطف Sprout Social، ما می دانیم که این موضوغ به طیفی از عوامل بستگی دارد، که بیشتر آنها مستقیماً به صدای برند مربوط می شوند. به شخصیتی که شما به برند خود متصل می کنید.

 

 تولید محتوای جذاب
تفاوت ذهنیت فروشندگان و خریداران

 

هنگامی که فهمیدید برای چه کسی می نویسید و چه چیزی آنها را درگیر می کند، به این کار ادامه دهید. در واقع موضوع اصلی سازگاری است.

اگر شما یک شخص واحد داشته باشید که تمام نوشتن و ارتباطات شما را مدیریت می کند کار ساده تر می شود. ولی اگر یک تیم دارید باید صدای برند خود را با کل تیم خود در یک سند مرکزی که به راحتی قابل دسترسی باشد شفاف سازی کنید. در غیر این صورت، در معرض خطر استفاده نویسندگان مختلف از دیدگاه ها و لحن های متناقض قرار می گیرید.

  • دست کم، صدای برند شما باید شامل موارد زیر باشد:
  • ارزش های اصلی و بیانیه ماموریت برند شما
  • توصیفی از مخاطبان و نحوه صحبت آن ها
  • رابطه ایده آل شما با مخاطبان
  • نمونه هایی از کلمات و عبارات خاصی که استفاده می کنید (و نمی کنید).

دانشی را که خوانندگان می خواهند ارائه دهید

تصور کنید نکات تولید محتوای جذاب را در گوگل جستجو کرده اید و به این مقاله برخورد کرده اید، سپس اطلاعات زیادی در مورد ایجاد محتوای بهتر پیدا کرده اید. یا تصور کنید که به جای نکات خاص، ما فقط 2000 کلمه در مورد اینکه چرا داشتن محتوای عالی ضروری است نوشتم اما هرگز به شما نگفتیم که چگونه به نظر می رسد یا چگونه آن را انجام دهید. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً در آینده به سایت ما باز نخواهید گشت.

به همین دلیل است که قبل از شروع به نوشتن از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بسیار مهم است که بفهمید مردم از محتوای شما چه می خواهند. خوشبختانه، دستیابی به داده ها دشوار نیست. با استفاده از ابزاری مانند  Ubersuggest، می توانید سوالات متداول در مورد موضوع انتخابی خود را بیابید.

بگویید می خواهم در مورد سئو بنویسم، اما هنوز در مورد موضوع دقیقی تصمیم نگرفته ام. Ubersuggest به شما می گوید که مردم می پرسند سئو به چه معناست و چرا اهمیت دارد. این به من می گوید که چه چیزی را در مقاله خود بگنجانم.

 

 تولید محتوای جذاب
دانشی را که خوانندگان می خواهند ارائه دهید

 

از یک طرح کلی استفاده کنید

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و مشخص کردید که مخاطبان از محتوای شما چه انتظاراتی دارند، وقت آن است که یک طرح کلی ایجاد کنید. چرا به تشریح مطالب خود زحمت بدهید؟ زیرا به شما کمک می کند مقاله مفیدتر و ساختارمندتری بنویسید. علاوه بر این، به شما امکان می دهد منابع و آمارهای ارزشمندی را برای تقویت استدلال خود و ارائه زمینه اضافی پیدا کنید.

 

ساده است. فقط سوالات را از تحقیقات کلمه کلیدی خود بگیرید و آن ها را به ترتیب منطقی بچینید. به عنوان مثال، “SEO چیست؟” قبل از “چرا سئو مهم است؟” آیا نیاز به ارجاع چند نقطه در یک بخش دارید؟ آن نکات را به زیربخش هایی با عنوان های فرعی تقسیم کنید. به عنوان مثال، می توانید زیر بخش های زیر را در زیر “چرا سئو مهم است؟” قرار دهید.

  • ترافیک ارگانیک بسیار ارزشمند است.
  • سئوی محلی باعث ایجاد تبدیل می شود.
  • سئو نتایج طولانی مدت ارائه می دهد.
  • در نهایت، منابع شخص ثالث مرتبط و محتوای موجود در سایت خود را برای ارجاع در هر بخش (و زیربخش) جستجو کنید.

نکات کاربردی را درج کنید

هدف شما از نوشتن محتوا باید این باشد که مطمئن شوید خوانندگان چیز ارزشمندی را یاد می گیرند. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها آن را به اشتراک بگذارند و دوباره به شما مراجعه کنند. آن ها حتی ممکن است در لیست پستی شما ثبت نام کنند یا محتوای دروازه ای را دانلود کنند.

 

ساده ترین راه برای آموزش چیزی به خوانندگان خود، ارائه نکات خاص و کاربردی است که دقیقاً نحوه انجام هر کاری را که در مورد آن صحبت می کنید بیان می کند. برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهید، باید در رشته خود متخصص باشید. مثلا اگر میخواهید در مورد جراحی مغز بنویسید، بهتر است جراح مغز باشید.

 

به عبارت دیگر آنچه را که می دانید بنویسید. در مورد چگونگی مقابله با مشکلات دنیای واقعی گام به گام بحث کنید. ابزارها و فرآیندهای مرجعی که استفاده می کنید؛ اگر خودتان آن ها را ایجاد کنید، خیلی بهتر است.

 عنصر اعتماد را اضافه کنید

محتوای زیادی در اینترنت وجود دارد. حتی اگر در یک جایگاه مبهم هستید، احتمالاً صدها مقاله در مورد موضوعات مشابه شما وجود دارد. چرا خوانندگان باید محتوای شما را به دیگران ترجیح دهند؟ یکی از بهترین راه ها برای متمایز شدن از دیگران این است که محتوای خود را قابل اعتماد کنید.

اگر مردم بدانند که محتوای شما به خوبی تحقیق شده و معتبر است، به احتمال زیاد روی آن کلیک می کنند. صادقانه بگویم، داشتن یک نام بزرگ در زمینه کاری به شما کمک می کند. اکنون که بسیاری از مردم می دانند من کیستم، طبیعتاً نسبت به ناشران کمتر شناخته شده برتری دارم.

 

با این حال، همیشه اینطور نیست. باید از جایی شروع کنید تا ارزش خود را ثابت کنید. بک لینک ها به من در انجام این کار کمک کردند و می توانند به شما نیز کمک کنند. به طور خاص، شما باید:

با پیوند دادن به منابع معتبر از نکات موجود در محتوای خود حمایت کنید. پیوند دادن به منابع رسانه ای اصلی، سایت های دولتی، دانشگاه ها و برندهای مطرح می تواند محتوای شما را معتبرتر کند.

 

تولید محتوای جذاب

 

سایت های معتبر را برای لینک دادن به محتوای خود دریافت کنید. اگر یک سایت معتبر مانند نیویورک تایمز به محتوای شما پیوند دهد، این نشانه بزرگی است که مردم می توانند به شما اعتماد کنند. به عنوان یک امتیاز، می تواند به شما کمک کند در جستجوی ارگانیک رتبه بهتری کسب کنید.

نمونه هایی از محتوا نویسی عالی

نوشتن محتوای فوق العاده در عمل چگونه است؟ در اینجا سه ​​سایت وجود دارد که به طور مداوم آن را به درستی انجام می دهند:

 HubSpot

HubSpot هر چند وقت یکبار مزایای ایجاد محتوای عمیق در موضوعاتی را که برای مخاطبان اصلی خود یعنی تیم های فروش و بازاریابی اهمیت دارد، نشان می دهد. هابسپات وبلاگ های جداگانه ای مخصوص فروشندگان و بازاریان طراحی کرده است. علاوه بر آموزنده بودن، محتوای آن با هدایت خوانندگان به سمت ابزارهای پولی و محتوای دروازه دار، نقش کلیدی در چرخه خریدار دارد.

لینکدین

لینکدین به عنوان بزرگترین پلتفرم شبکه های اجتماعی حرفه ای جهان، منبع بسیار معتبری است. به جای تولید محتوای کم ارزش، مقالات آن اغلب شامل تحقیقات منحصربه فرد می شود که آن را ارزشمندتر می کند.

ووکامرس

WooCommerce محبوب ترین راه حل فناوری تجارت الکترونیک در بازار است.  پلاگینهای ووکامرس به گونه ای طراحی شده که راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را آسان کرده است. همچنین هدف این سایت پشتیبانی از وبلاگ می باشد. علاوه بر توصیه های عملی، به طور مرتب داستان هایی از برندهایی که به بازارهای خاص ارائه می کنند، ارائه می کند که می تواند منبع فوق العاده ای از ایده برای کارآفرینان باشد.

سخن آخر

نوشتن محتوای عالی با تعیین مخاطب هدف شما شروع می شود. اگر نمی دانید برای چه کسی می نویسید و آن ها می خواهند چه چیزی بشنوند، نمی توانید محتوای قانع کننده ایجاد کنید. مطمئناً، ممکن است کلمات خوبی بنویسید، اما احتمالاً منجر به فروش نمی شوند، زیرا افراد مناسب را هدف قرار نمی دهند.

هر بار با توجه به مخاطبان خود شروع کنید و به احتمال زیاد محتوای بهتری ایجاد خواهید کرد. تکنیک های آزمایش شده و قابل اعتماد شما برای تولید محتوای جذاب چیست؟

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید