یکشنبه , 2 اردیبهشت , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیاپراتور های جستجوی پیشرفته گوگل

اپراتور های جستجوی پیشرفته گوگل

صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنید، ارائه ارزش و به دست آوردن بازدید کننده بسیار با اهمیت است. با افزایش رقابت در فضای دیجیتال برای مخاطبان، شما باید از هر ابزاری در جعبه ابزار خود برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید.

اگر وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) رتبه بالایی ندارد، ممکن است لازم باشد به دنبال راه های مختلفی برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود باشید.

وقتی همه کار های لازم را انجام دادید، وقت آن است که به ابزارهای غیر متعارف برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نگاه کنید. در حالی که گزینه های زیادی وجود دارند، چه پولی و چه رایگان، آیا به استفاده از توابع جستجوی گوگل برای برتری SERP ها فکر کرده اید؟

اگر پاسخ شما منفی است، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google می توانند به طور قابل توجهی از تلاش های شما برای پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ را به نتیجه برسانند.

اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل

در حالی که ممکن است با برخی از اپراتورهای جستجوی اولیه گوگل آشنا باشید، الگوریتم جستجو از یک سری دستورات پیشرفته تر پشتیبانی می کند.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
اوپراتور جستجوی پیشرفته گوگل چیست؟

 

این دستورات شامل مواردی مانند (denoted by: “[term]l”)، برای قیمت ها (denoted by: $[item])، و برای سرچ در یک منبع خاص  (denoted by: site:[site.com])است.

اپراتورهای جستجو گوگول برای سرچ های روزمره هر فردی که در گوگل به دنبال موضوع خاصی است بسیار مفید هستند. اما اپراتورهای پیشرفته تر می توانند ابزاری متمایز کننده برای بازاریاب های باهوشی باشند که به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند.

از جستجوی کلمات در عناوین گرفته تا نتایجی که در یک کلمه دیگر قرار دارند، اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google می توانند بر سئو تأثیر بگذارند و جایگاه شما را در بازار بهبود بخشند.

در این پست، اپراتورهای برتر جستجوی پیشرفته و اینکه چگونه می توانند به ارتقای استراتژی دیجیتال شما به سطح بعدی کمک کنند اشاره می کنیم.

چرا باید از اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل استفاده کنید؟

در ظاهر، به نظر می رسد که مزایای اپراتورهای جستجوی پیشرفته در درجه اول با قابلیت جستجو همخوانی دارد. این کدهای مفید در واقع می توانند مزایای بسیار بزرگتری ارائه دهند.

در اینجا، ما چهار روش برتر را که اپراتورهای جستجوی پیشرفته می توانند به حضور دیجیتالی شما کمک کنند، بیان می کنیم.

 بهبود رتبه سئو

بیایید صادق باشیم: همه ما در حال تلاش برای بهبود رتبه سئوی خود هستیم. می توانید از کدهای مرتبط با بسیاری از اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google برای شناسایی مسائلی که در سایت تأثیر منفی می گذارند، استفاده کنید.

این شامل مواردی مانند زمان بارگذاری، ثبات میزبان، امنیت، نرخ پرش، ارتباط جستجو، کلمات کلیدی می شود. از شناسایی مشکلات نمایه سازی گرفته تا لینک سازی، اپراتورهای جستجوی پیشرفته می توانند به شما کمک کنند سئو را برای بهبود ظاهر SERP بهبود بخشند.

به علاوه، یک مزیت اضافه دیگر وجود دارد: این یک استراتژی رایگان است که می توانید به صورت جداگانه برای بهبود عملکرد کلی سایت خود انجام دهید.

ترافیک وبلاگ را افزایش دهید

آیا برای جذب ترافیک مناسب به وبلاگ خود تلاش می کنید؟ مقاله نویسی به عنوان مهمان در وبلاگ ها و سایت های خبری مرتبط با صنعت های مختلف، یک استراتژی عالی برای هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما است. خوشبختانه، یک اپراتور جستجوی پیشرفته وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی فرصت های وبلاگ مهمان کمک کند.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
پر کاربرد ترین اوپراتور های جستجوی پیشرفته گوگل

 

از عنوان استفاده کنید [عنوان]

برای مثال، اگر به دنبال یک وبلاگ مهمان در مورد نحوه مدیریت اجرای پرونده الکترونیک سلامت (EHR) هستید، موارد زیر را جستجو کنید:

عنوان مراقبت های بهداشتی: “یک مشارکت کننده شوید”

 برنامه زمانبندی انتشار رقبای خود را پیدا کنید

هر بازاریابی می داند، توجه به کسب و کار رقبا برای موفقیت مستمر شما حیاتی است. برای کمک به نظارت آسان تر، از سایت اپراتور جستجوی پیشرفته استفاده کنید: [سایت رقیب] تا بدانید رقبای شما چند وقت یک بار در وبلاگ خود پست می گذارند.

با داشتن این دانش، می توانید برنامه ارسال خود را طوری تنظیم کنید که رقابتی باشد و ارزیابی کنید که آن ها چه چیزی را، چه زمانی و چرا به اشتراک می گذارند. این تحقیق همچنین می تواند دید بهتری از موضوعات صنعتی که باعث ایجاد علاقه سازمانی می شوند را به شما بدهد.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
برنامه زمانبندی انتشار رقبای خود را پیدا کنید

 

از قدرت پرسش و پاسخ غافل نشوید

همه ما می خواهیم در معرض دید بیشتری قرار بگیریم و خود را به عنوان متخصص صنعت تثبیت کنیم. ما همچنین می خواهیم هر فرصتی را که می تواند ترافیک بیشتری را به وبلاگ ما هدایت کند، شناسایی کنیم. با پاسخ دادن به سوالات یا شرکت در مکالمات در پلتفرم های پرسش و پاسخ، می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید و همچنین دانش خود را برای ایجاد اعتماد با مخاطبان خود نشان دهید.

علاوه بر این، می توانید لینک هایی را در پست های وبلاگ خود برای شفاف سازی بیشتر به اشتراک بگذارید و ترافیک را به وبلاگ خود هدایت کنید. برای یافتن رشته های پرسش و پاسخ مرتبط در تابلوهای شناخته شده مانند Reddit، Quora یا سایر تابلوهایی که با آنها تعامل دارید، جستجو کنید:

نام سایت:[تابلو] دسته بندی:[“موضوع”]

به عنوان مثال، اگر ما امیدواریم که به یک رشته بک لینک در Quora پیدا کنیم، جستجو می کنیم:

site:quora.com intitle:”backlink

روش هایی برای استفاده از اپراتورهای برتر جستجوی پیشرفته گوگل

بیایید به اپراتورهای جستجوی خاصی که می توانند به افزایش امتیاز SEO  شما کمک کنند، عمیق تر بپردازیم.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
روش هایی برای استفاده از اپراتورهای برتر جستجوی پیشرفته گوگل

 

خطاهای ایندکس را پیدا کنید

اکثر سایت ها دارای خطاهای فهرست بندی گوگل هستند. این موضوع به طور بالقوه در مورد سایت شما نیز صادق است. برای اطمینان از اینکه گوگل سایت شما را ایندکس می کند، می توانید از اپراتور site:[your site] برای مشاهده تعداد صفحات ایندکس شده خود استفاده کنید. با داشتن این اطلاعات، این شماره را با Google مقایسه کنید و برای تصحیح هر گونه خطا اقدام کنید.

 

محتوای تکراری را پیدا کنید

محتوای تکراری هیچ امتیازی برای رتبه بندی گوگل شما ندارد. در واقع می تواند آن را انبار کند. این سناریو را تصور کنید، شما در حال کار برای بهینه سازی یک سایت تجارت الکترونیک هستید و یاد می گیرید که چندین لیست محصول یکسان وجود دارد که فقط رنگ آنها تغییر کرده است. این خوب نیست.

برای شناسایی این موارد تکراری، به جای بررسی دستی توضیحات پس از شرح، از اپراتور جستجوی پیشرفته Google استفاده کنید. برای تصحیح این خطاهای ساده از site:copied and pasted content استفاده کنید.

 

ایده های محتوا را پیدا کنید

در حالی که قبلاً به اشتراک گذاشته ایم که چگونه اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google می توانند به شما کمک کنند تا وبلاگ های مناسب برای مطلب گذاری مهمانان را پیدا کنید و برنامه انتشار رقبای خود را دنبال کنید، وقت آن است که در مورد اینکه چگونه یک اپراتور می تواند به شما در یافتن ایده های محتوا کمک کند صحبت کنیم.

همه ما می دانیم که ارائه مرتب موضوعات محتوا چقدر می تواند چالش برانگیز باشد. برای کمک به آسان تر کردن این فرآیند دشوار، از اپراتور جستجوی پیشرفته [inurl] استفاده کنید.

با استفاده از این الگوی جستجو، نتایجی را در صنعت خود برمی گردانید و به شما امکان می دهد ایده های محتوای مرتبط را جستجو کنید.

اضافه کردن لینک

پیوند دادن باید در صدر فهرست استراتژی سئو شما باشد. شما باید به طور مداوم فرصت ها را برای پیوند داخلی و خارجی ارزیابی کنید. خوشبختانه، اپراتورهای جستجوی پیشرفته Google می توانند به شما در انجام هر دو کمک کنند.

پیوند خارجی

لینک دادن می تواند تاثیر زیادی بر رتبه سئو شما داشته باشد. برای کمک به یافتن فرصت ها، می توانید از اپراتور جستجوی پیشرفته Google استفاده کنید.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
استفاده از لینک داخلی و خارجی

 

ابتدا سایتی را شناسایی کنید که دوست دارید از با پیوند برقرار کنید. پس از آن، از اپراتورهای جستجو برای ایجاد لیستی از سایت های مشابه استفاده کنید که ممکن است بخواهید از آنها بک لینک دریافت کنید. در این مورد، اپراتور جستجویی که باید استفاده کنید [:related] است.

به عنوان مثال، تصور کنید که یک شرکت بازاریابی هستید و دوست دارید یک لینک از Moz داشته باشید. برای ایجاد لیستی از سایت های مشابه،  related:moz.comرا جستجو کنید.

پیوند داخلی

لینک های داخلی برای موفقیت سایت شما حیاتی هستند، نه اینکه به استراتژی سئوی شما اشاره کنیم. در صورت استفاده مناسب، پیوندهای داخلی بازدید کنندگان را تشویق می کنید تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و کارایی ناوبری را در سرتاسر آن ارائه می دهید.

بیایید تصور کنیم که مقاله ای منتشر کرده اید. عاقلانه است که از طریق سایت خود بررسی کنید که ببینید پیوند دادن به این مقاله در کجا مفید می باشد. برای یافتن متنی که با مقاله شما همسو باشد، می توانید site:[yoursite] -site:[blog url] intext:”[anchor text] را جستجو کنید. در اینجا، می توانید بهینه سازی بک لینک را برای جدیدترین محتوای خود شروع کنید.

صفحات غیر ایمن را کشف کنید

نقض داده ها خبرهایی هستند که به نظر می رسد یک اتفاق هفتگی هستند. با توجه به این داستان ها، به نظر می رسد که هیچ صنعتی از خطر رخنه در امان نیست. با این اوصاف، اگر سایت شما از پرداخت با کارت اعتباری استفاده می کند، باید تضمین کنید که تمام صفحات شما با HTTP ایمن هستند. HTTP  یک پروتکل کاربردی است که برای افزایش امنیت اطلاعات حساس استفاده می شود.

هر سایت تجارت الکترونیکی باید اطمینان حاصل کند که تمام صفحات آن با این لایه امنیتی خاص محافظت می شود. خوشبختانه، یک اپراتور جستجوی پیشرفته وجود دارد که می تواند به راحتی صفحات ناامن را در سایت تجارت الکترونیک شما شناسایی کند.

برای این کار طبق الگوریتم site[yourdomain.com] -inurl:https عمل کنید. با استفاده از این فرمول، می توانید تمام صفحات سایت خود را که با HTTP ایمن نیستند شناسایی کنید.

سوالات متداول درباره اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل

اپراتور جستجوی پیشرفته چیست؟

اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل قطعات کوچکی از کد هستند که می توان از آنها برای جستجو در قسمت توسعه سایت ها استفاده کرد. با استفاده از این اپراتورها، کاربران می توانند زمینه هایی را برای بهبود سایت، فرصت هایی برای رشد ترافیک وبلاگ، از جمله مزایای دیگر شناسایی کنند.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
سوالات متداول درباره اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل

 

آیا استفاده از اپراتورهای جستجوی پیشرفته دشوار است؟

در حالی که اصطلاح پیشرفته ممکن است سطحی از پیچیدگی را نشان دهد، کارکرد این اپراتورها فوق العاده آسان است. تنها چیزی که باید بدانید این است که به دنبال چه چیزی هستید و اپراتور بقیه کار را انجام خواهد داد.

اپراتورهای جستجوی گوگل چگونه کار می کنند؟

اپراتورهای جستجوی Google با این امکان کار می کنند که کاربران را قادر می سازد تا جستجو را صرفاً بر روی کلمات کلیدی خاص متمرکز کنند و نتیج اضافه را حذف کنند. با توجه به جزئیات، جستجوی شما بسیار هدفمندتر و موثرتر می شود.

تفاوت بین جستجوی ساده گوگل و پیشرفته چیست؟

جستجوی ساده گوگل و جستجوی پیشرفته گوگل در درجه اول در هدف کاربر متفاوت است. اگر در حال مرور وب هستید، می خواهید از یک تابع جستجوی اولیه استفاده کنید. با این حال، اگر به دنبال اطلاعات بسیار هدفمند هستید، برای کمک به اصلاح جستجوی خاص خود، باید به قابلیت جستجوی پیشرفته روی آورید.

نتیجه گیری

ما می دانیم که همگام شدن با ماهیت درهای گردان سئو چقدر می تواند سخت باشد. به عنوان بازاریاب باهوش، باید از هر ابزاری که در اختیار داریم استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که سایت هایمان تا حد امکان با الگوریتم گوگل هماهنگ هستند. در این راستا، استفاده از اپراتورهای جستجوی ارائه شده توسط گوگل یک راه آسان و رایگان برای اطمینان از همسویی اهداف SEO شما با الگوریتم موتور جستجو است.

پس از استفاده از 5 اپراتور بالا، بدون شک راه های دیگری را کشف خواهید کرد که این اپراتورها می توانند به شما در بهبود سایت از دیدگاه های مختلف، از محتوا گرفته تا سرعت سایت، کمک می کنند.

مفیدترین اپراتور جستجویی که استفاده کرده اید چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

 

جستجوی پیشرفته گوگل
جمع بندی اپراتور های پیشرفته جستجو در گوگل
RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید