سه شنبه , 21 فروردین , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیتبلیغات محیطی چیست؟ تاثیر تبلیغات محیطی در افزایش فروش!

تبلیغات محیطی چیست؟ تاثیر تبلیغات محیطی در افزایش فروش!

تبلیغات محیطی چیست؟

آیا می دانید تبلیغات محیطی چیست؟ شاید بارها در طول روز در خیابان های مختلف شهر، انواع تبلیغات محیطی را مشاهده کرده اید که ممکن است بسیاری از آن ها توجه شما را به خود جلب کنند و یا بعضی ممکن است بدون خلاقیت خاصی بوده و حتی شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید. هدف اصلی هر تجارتی، فروش محصولات و خدماتش است. برای رسیدن به این هدف ممکن است  از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نمایند.

یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها داشته باشد. در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.

هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرای این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.

 

تعاریف متفاوت تبلیغات محیطی

در اصطلاح تبلیغات محیطی به هر گونه تبلیغ گفته می شود که خارج از نقطه نهایی خرید مشتری یعنی همان POP انجام می شود.در اصول بازاریابی و فروش محصولات معمولاً نقاط کوری وجود دارند که می توان از آنها به عنوان یک نقطه خارج از محدوده برای انجام انواع تبلیغات استفاده کرد.با توجه به مزایایی که تبلیغات محیطی دارد، معمولاً شرکت ها و سازمان های مختلف از این نوع تبلیغات استفاده می کنند.

در بسیاری از متون به این نوع تبلیغات خارج از خانه نیز می گویند. عبارت تبلیغات خارج از خانه در واقع به وسایل و روش هایی اطلاق می شود که در محیط خارج از خانه (محیط اصلی و هدف برای فروش و ارائه ی خدمات و محصولات) مورد استفاده قرار می گیرند. البته بسیاری از محققان معتقدند، تبلیغات محیطی پیشینه ی بسیار طولانی و قدیمی دارد و در واقع منشاء  آن را قبل از انقلاب صنعتی و پیدا شدن مدرنیته می دانند.

 

اهداف اصلی تبلیغات محیطی

در بالا اشاره کردیم که هدف این نوع از تبلیغات مانند دیگر روش های بازاریابی، شناساندن محصول به مشتریان است.اما استفاده از تبلیغات محیطی یک تفاوت عمده با برخی از روش های دیگر دارد و آن تفاوت این است که در تبلیغات محیطی، قبل از اینکه مشتری به مرکز خرید و یا بازار مراجعه نماید، نام محصول خدمات در ذهن او حک شده است.

همین موضوع می تواند اهمیت این نوع از تبلیغات را بسیار بالا ببرد. در واقع زمانی که یک تبلیغات محیط به نیاز مردم توجه کند و خلاقیت ویژه ای به همراه داشته باشد می تواند در کم ترین زمان ممکن ذهن مشتری را به تصرف خود در بیاورد. یک تبلیغ محیطی مناسب، مشتری را کنجکاو می کند که به دنبال استفاده از آن محصول و خدمات برود و این جا است که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد تا علاوه بر به دست آوردن مشتریان، بتوان سهم مناسبی در میان بازار رقبا نیز داشت. روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه می باشد، معرفی می کنند.

 

انواع تبلیغات محیطی چیست؟

 

بیلبورد تبلیغاتی

 

تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی-بیلبورد

بیلبورد ها سازه های غول پیکری هستند که نمایانگر پوسترهایی بزرگ از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها می باشند. این بیلبوردها با دقت در نقاط پر تردد نصب می شوند که به صورت مداوم در دید عموم قرار بگیرند. هنگامی که در روز چندین بار برند شما و یا محصول شما دیده شود قطعا تاثیرش را در ناخودآگاه افراد خواهد گذاشت. بدین صورت که وقتی بین شما و رقبایتان قرار است انتخابی داشته باشند ذهنیت آنها به خاطر تکرار دیداری که از برند شما داشته اند ناخود آگاه شمارا انتخاب خواهند کرد! 

 

تبلیغات محیطی متحرک

 

تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی-تبلیغات متحرک

تبلیعات محیطی لزوما نباید در یک نقطه به صورت ایستا قرار داشته باشد. تبلیغات محیطی می تواند بر روی اتوبوسها و یا وسایل دیگر حمل و نقل عمومی در سطح شهر و به صورت متحرک ایجاد شوند. که هم باعث زیبایی شهر میشوند و هم تبلیغات  و برند شما در سطح شهر در جریان خواهد داشت.

 

تبلیغات محیطی دیجیتال

 

تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی-بیلبورد دیجیتالی

بیلبورد های دیجیتالی برخلاف بیلبورد های کلاسیک و پوستری تبلیغات متحرک و انیمه ای را میتواند برای برند شما به نمایش بگذارد. این نوع تبلیغات اگر محتوای جذابی داشته باشند  قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

 

تبلیغات محیطی ترانزیتی

 

تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی-تبلیغات در مترو

تبلیغاتی که با توجه به جامعه هدف توریست ها در ایستگاههای مترو و یا پایانه های مسافربری قرار می گیرند. این مدل تبلیغ برای کسب و و کارهای محلی بسیار به صرفه تر و تاثیر گذارتر است.

 

تبلیغات محیطی بر روی پل های هوایی

 

تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی-پل های هوایی

عرشه پل ها جایگاه بسیار مناسبی برای تبلیغات محلی می باشد. تبلیغاتی که جامعه هدفش ساکنان یک منطقه خاص هستند می توانند با تبلیغات بر روی عرشه پل های عابر پیاده ی آن منطقه به اهداف خود برسند.

 

مزایا و معایب استفاده از این نوع تبلیغ

استفاده از روش های مختلف برای تبلیغات محیطی می تواند مزایا و معایب مختلف نیز به همراه داشته باشد.از مهم ترین مزایای این روش از تبلیغات می توان به معرفی کالا و خدمات و همچنین افزایش فروش اشاره نمود. به طور طبیعی وقتی که شما بتوانید محصول و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری نشان دهید. و مشتری را برای خرید آن ها ترغیب کنید. فروش و در صد سود شما نیز بالاتر می رود.از دیگر مزایای این نوع تبلیغات می توان به استفاده برای هدف گیری مشتری در مراکز تصمیم گیری، آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و … اشاره نمود. البته تمامی این مزایای این نوع از تبلیغ در صورتی می تواند اجرایی شود که از اصول و قواعد مناسب برای یک تبلیغ تاثیرگذار پیروی شود.

 

در کنار این مزایا، استفاده از این روش برای تبلیغات کالا و خدمات، معایبی نیز به دنبال دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بالا بودن هزینه ها در بسیاری از موارد
  • اخذ مجوز های لازم برای تبلیغات و ارائه ی آگهی در سطح شهر که معمولاً با دردسر های زیادی نیز همراه است.
  • قدرت بالای رسانه های محیطی که ضمن محبوب ساختن یک برند، می تواند حالت عکس نیز داشته باشد.
  • و در صورت عدم استفاده از اصول تبلیغات به صورت صحیح، کاهش محبوبیت برند را به دنبال داشته باشد.
  • در تبلیغ محیطی مانند نوع  اینترنتی آن نمی توان درصد بازدید را مورد سنجش قرار داد.

 

سخن آخر

و کلام آخر اینکه یک بیزینس بیشتر موفقیتش را مدیون تبلیغات و استراتژی درست تبلیغاتیش می باشد. اگر استراتژی درستی بر اساس جامعه هدف و مدل بیزینستان داشته باشید.  می توانید با بکارگیری یک یا چندین مدل از تبلیغات به اهداف خود برسید.

در این مقاله، سعی کردیم پاسخ واضح و کاملی برای سوال تبلیغات محیطی چیست، ارائه دهیم. امیدواریم که پس از خواندن این مطلب، به خوبی با این روش تبلیغاتی آشنا شده باشید.

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید