شنبه , 1 اردیبهشت , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیهدایای تبلیغاتی چیست و چه تاثیری روی مخاطب دارد؟

هدایای تبلیغاتی چیست و چه تاثیری روی مخاطب دارد؟

هدایای تبلیغاتی از جمله ابزار هایی است که برای معرفی و یادآوری شرکت، کمپانی، تولیدی و محصولات می باشد. از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه ها، همایش ها، رویداد ها و تبریک سال نو و بازریابی و تبلیغات شرکت ها و موسسات می توان استفاده کرد. پر استفاده ترین و ارزان ترین هدایای تبلیغاتی، برای هر شرکتی خودکار تبلیغاتی است که بسیار پرکاربرد و در مواقع استفاده از خودکارهای با کیفیت بسیار ماندگاری بالایی دارند. البته شرکت های بزرگ برای معرفی محصولات و کالا های خود در کنار کاتالوگ معرفی محصولات از ساک دستی حامل هدایای تبلیغاتی هم استفاده می کنند تا مشتری علاقه بیشتری به مطالعه کاتالوگ و استفاده از محصولات شرکت داشته باشد و یادگاری خوبی از آن شرکت داشته باشد.

وقتی شرکت‌ ها برای اولین بار محصولی جدید را به بازار عرضه می‌ کنند، معمولا نمونه‌ هایی از محصولات یا عکس آن را با توضیحات کامل به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند. در نمونه های دیگر هم  می توان گفت همگی ما از دریافت هدیه و جایزه و از آن مهم‌ تر موفق شدن در قرعه‌ کشی لذت می بریم. پس با اهدای جوایز و برگزاری قرعه‌ کشی‌ ها می‌ توانید نقش مهمی در جذب مخاطبان‌ تان داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی
نمونه هدایای تبلیغاتی روی ماگ

محصولات تبلیغاتی چیست؟

کالا های تبلیغاتی(یا هدایای تبلیغاتی)، محصولاتی هستند که بر روی آن لوگو یا دیگر پیام‌ های بازاریابی چاپ شده است. هدف از هدیه دادن این محصولات این است که نام برند و اطلاعات شرکت را در مقابل دید مخاطب هدف خودبه طور دائم نگه دارند. آیتم‌ های مفید، معمولا به دلیل احتمال بالای کاربرد، برای تبلیغات استفاده می ‌شوند و در نتیجه تاثیرات پیام بازاریابی برند را افزایش می‌دهند. به دلیل پتانسیل تاثیر بالا، که هزینه هر تاثیر تبلیغات را کاهش می‌دهد، هدایای تبلیغاتی می‌توانند یک ابزار بازاریابی مقرون ‌به ‌صرفه باشند. محصولات تبلیغاتی هم دارای قدرتی مشابه هدیه هستند. زمانی که افراد یک هدیه دریافت می ‌کنند، آن ها بیشتر تمایل دارند که با خرید یا حمایت از هدیه دهنده، تلافی کنند.

تاریخچه محصولات تبلیغاتی

ممکن است به نظر برسد که کالا های تبلیغاتی که با علامت لوگو چاپ شده‌ اند برای همیشه در سراسر جهان وجود داشته‌ اند، اما با این حال، این صنعت نسبتا جوان است. برخی از موارد اولیه شامل دکمه‌ های یاد بود برای رئیس‌ جمهور آمریکا جورج واشینگتن، تقویم ‌ها و دفاتر یاد داشت بود. اما این صنعت تا اواخر قرن نوزدهم زمانی که یک چاپ خانه‌ دار در اوهایو یک فروشگاه کفش را قانع کرد تا کیسه‌ های پرینت شده را برای مدارس محلی ارسال کند، چندان مورد توجه قرار نگرفته بود.

هدایای تبلیغاتی
نمونه هدایای تبلیغاتی

چگونه از محصولات تبلیغاتی استفاده می‌شود؟

آیتم‌ های تبلیغاتی به منظور گسترش نام برند مورد استفاده قرار می‌ گیرند. سازمان‌ ها آن ها را بین مشتریان، شرکای فروش و سایر افرادی که می ‌توانند به حمایت از تلاش‌ های بازاریابی آن ها کمک کنند، توزیع می‌ کنند.

محل‌ های توزیع هدایای تبلیغاتی

کنفرانس‌ ها و نشست‌ ها، رویداد های خاص مانند جمع ‌آوری اعانه، رویداد های سرگرمی و ورزشی، فروشگاه‌ های خرده ‌فروشی، رستوران ‌ها. این موارد معمولا برای تشویق خرید و ایجاد آگاهی و یا به عنوان پاداش برای خرید، هدیه داده می ‌شوند.

هدایای تبلیغاتی
نمونه هدایای تبلیغاتی روی لباس

برخی از محصولات تبلیغاتی عبارتند از:

پیراهن‌ های نخی، چوب گلف، کیسه ‌های خرید، بطری‌ های آب، انواع تقویم ‌ها، کلاه، لوازم تحریر، لوازم خانگی، خودکار، انواع کیف، دکمه ‌ها، لوازم جانبی الکترونیکی و تلفن همراه، آیتم‌ های مراقبت شخصی مانند ضد عفونی‌ کننده ‌های دست، فایل‌ های نگهداری پرونده ‌ها، هدایای غذایی و شکلات و… همان طور که سبک زندگی، نگرش ‌ها و تکنولوژی تغییر می‌ کنند، بنابراین محصولات تبلیغاتی نیز با آن ها هماهنگ می‌شوند.

با این حال، دسته ‌های محصولات اساسی مانند تی ‌شرت و لیوان به تولید درآمد ها در سال بعد ادامه می‌ دهند، زیرا آن ها نیاز های اساسی انسان‌ ها را برآورده می‌ کنند. در حالی که برخی از محصولات تبلیغاتی ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند، ممکن است برای همه بازار ها و مخاطبان کار ساز نباشند. باید یک تجزیه و تحلیل کامل از افراد هدف خود قبل از هر اقدامی انجام دهید و مناسب ‌ترین محصول انتخاب شود.

هدایای تبلیغاتی
نمونه هدایای تبلیغاتی روی نوشت ابزار

چالش ‌های پیش رو برای هدایای تبلیغاتی

یکی از چالش ‌های استفاده از محصولات تبلیغاتی، همانند تمامی فعالیت ‌های تبلیغاتی، این است که مردم ممکن است این هدایا و مشوق‌ ها را دریافت کنند و هرگز از آن سازمان خرید نکنند. این امر هزینه‌ های بازاریابی و تبلیغات را بدون نتیجه افزایش می ‌دهد. بنابراین، توزیع باید محدود به بالا ترین سطح مخاطبان بالقوه باشد. علاوه بر هزینه واقعی محصولات، چندین هزینه مرتبط نیز وجود دارند که باید در بودجه بازاریابی محاسبه شوند. این موارد عبارتند از: هزینه‌ های راه‌ اندازی و اجرای تجهیزات چاپ برای سفارش. همچنین می‌ تواند شامل جوهر یا مواد دیگر و هزینه‌ های مرتبط با فرآیند چاپ نیز باشد. حمل و نقل، هر چه وسایل و آیتم ‌های تبلیغاتی بزرگ ‌تر و سنگین‌ تر باشند هزینه حمل آن ها بیشتر می‌ شود. در برخی موارد، هزینه باربری حتی می‌ تواند به اندازه خود محصول باشد.

محل نگهداری و انبارداری، پس از دریافت، یک سازمان باید منطقه‌ ای را پیدا کند که در آن اقلام را ذخیره کند تا زمانی که مورد استفاده قرار گیرد. برخی از موارد، به خصوص مواد غذایی و مراقبت‌ های شخصی نیز ممکن است تاریخ انقضاء و ویژگی‌ های ذخیره ‌سازی مانند یخچال را داشته باشند که باید تحت نظارت قرار گیرند. در حالتی ‌که به‌ دنبال افزایش درآمد برای کسب و کار خویش هستید و می خواهید بقیه افراد هم شرکت شما و محصولاتتان را بشناسند، از هدایای تبلیغاتی در کنار کاتالوگ معرفی خود استفاده کنید. همگان بر یک نکته اتفاق ‌نظر دارند که هدیه دادن یکی از راه‌ های مقرون به‌ صرفه برای ایجاد مشارکت و ایجاد ارتباط های گران بها است.

هدایای تبلیغاتی
نمونه هدایای تبلیغاتی روی خودکار

سخن آخر:

هدایای تبلیغاتی بخشی از بازاریابی در دنیای تکنولوژی محسوب می شوند. کالا های تبلیغاتی بر طبق اسم تجاری و کالا های شرکت شما و هویت سازمانی شما طراحی می شوند. ولی یک دلیل اثبات برای هدیه دادن موجود است:

ایجاد و تقویت رابطه میان شخصی که هدیه را می دهد و شخصی که هدیه را می گیرد. هدایای تبلیغاتی می تواند یک نایلون تبلیغاتی باشد، البته این کار بسیار کلیشه ای شده ‌است. در صورتیکه می خواهید تاثیر گذار تر فعالیت کنید باید خلاقیت به خرج دهید.

شرکت های هدایای تبلیغاتی که هدایای تبلیغاتی متنوعی را عرضه می کنند. شکل های مختلف هدایای تبلیغاتی را تولید و در اختیار شما قرار می دهند. با عرضه هدایای تبلیغاتی به عوام مردم، به مطرح شدن محصولاتتان کمک خواهید کرد. یکی از خط مشی های شرکت ها برای مطرح شدن، شرکت در نمایشگاه ها و رویداد ها است. در این رویداد ها و نمایشگاه ها شما باید برای محصولاتتان تبلیغات انجام دهید. یکی از روش های تبلیغات، عرضه هدایای تبلیغاتی به عوام مردم است. تبلیغات و بازاریابی موثر ترین روش هایی است که برای مطرح شدن برند و فروش محصولتان است.

شرکت ‌ها معمولا هدایای تبلیغاتی‌ شان را در اختیار مشتریانی که هدف‌ گذاری کرده‌ اند، قرار می‌دهند. این مشتریان در فروشگاه‌ های مقصد و مطبوع بازاریابان سرگرم به‌ خرید می باشند و با اهدای نمونه‌ ی رایگان و سایر گونه های هدایای تبلیغاتی با محصول ها آشنا می شوند.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. به نظر شما بهترین محصول برای ارائه به عنوان هدیه تبلیغاتی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هدایای تبلیغاتی
نمونه هدایای تبلیغاتی ورزشی
RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید