یکشنبه , 2 اردیبهشت , 1403

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیاسرار مخفی گوگل

اسرار مخفی گوگل

فهرست محتوا پنهان

آیا خود را یک متخصص گوگل می دانید؟ فکر می کنید تمام نکات  را در مورد این موتور جستجوی غول پیکر می دانید؟ آیا از اسرار مخفی گوگل اطلاعی دارید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سؤالات مثبت است، ممکن است در ادامه با تعجب مواجه شوید. گوگل هزاران راه مخفی دارد. این غول جستجو به طور مداوم الگوریتم ها و پیشنهادات خود را، از توابع جستجوی مخفی گرفته تا راهنمای سئو داخلی، تغییر می دهد.

برای آشنایی بیشتر با اسرار مخفی گوگل در ادامه با ما همراه باشید.

گوگل توابع جستجوی پیشرفته دارد( اپراتورهای جستجوی پیشرفته)

همه ما با نوار جستجوی گوگل آشنا هستیم، با توجه به اینکه 84 درصد از ما اعتراف می کنیم که حداقل سه بار در روز در گوگل جستجو می کنیم. با این حال، این موتور جستجو به برخی از توابع جستجوی پیشرفته و بسیار جالب نیز مجهز شده است که بسیاری از آن ها اطلاعی ندارند.این یکی از جذاب ترین اسرار مخفی گوگل است. این ابزارهای ساخته شده از راهنماهای تابع جستجوی هشتگ که کاربران را قادر می سازد تا برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و همه چیز بین آن ها را بهینه کنند، متفاوت است.

در زیر، ما چهار مورد از کاربردی ترین عملکردهای جستجوی مخفی گوگل را بررسی می کنیم تا بتوانید بر اسرار مخفی گوگل مسلط شوید.

 

اسرار مخفی گوگل
توابع پیشرفته گوگل

 

جستجوی نتایج مشابه گوگل با موارد مرتبط

افزودن “:related” به عبارات جستجوی خود به شما این امکان را می دهد که موضوعات مشابه یا یکسانی را اضافه کنید. این موضوع می تواند در گسترش جستجوی شما مفید باشد اما به شما امکان می دهد نتایج را در همان حوزه موضوعی نگه دارید.

این ویژگی جستجو می تواند به صاحبان مشاغل آنلاین یا بازاریابان در شناسایی رقبا کمک کند. با ارزیابی نوع، محتوا و دسته بندی کسب وکار، Google  می تواند فروشندگانی که محصولات و خدمات مشابه ارائه می دهند را نشان دهد. این مسئله اغلب تحقیق در مورد رتبه بندی جستجوی رقبا، استراتژی اجتماعی و سایر عملکردهای بازاریابی را آسان تر می کند.

جستجوی پروفایل ها و منشن ها ی رسانه های اجتماعی با گوگل

با توجه به اینکه بیش از 49 درصد از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، به جرات می توان گفت که تعداد زیادی پروفایل برای مرتب سازی وجود دارد. برای استفاده از این ابزار، می توانید از نماد @ و حساب کاربری استفاده کنید. گوگل نتایج را برای آن کاربر، از جمله صفحات وب و توییت ها و… جمع آوری می کند.

همچنین می توانید جستجوی خود را با تایپ آن عبارات و سپس سایتی که می خواهید جستجو کنید، مانند توییتر، محدود کنید. این می تواند حساب شخص، اشاره هایی به حساب او و حساب هایی را که از دسته های مشابه یا متعلق به افرادی با همان نام واقعی استفاده می کنند، به شما نشان دهد. این می تواند به شما کمک کند تا نام رقبا یا برندهایی را که می خواهید بیشتر بررسی کنید، جدا کنید.

از گوگل برای جستجوی هشتگ استفاده کنید

بسیار شبیه به تابع @ ، شما می توانید پروفایل های بیشتری را با توابع جستجوی Google پیدا کنید. برای جمع آوری نتایج هشتگ، از جمله حضور اجتماعی مرتبط با کلمات یا عبارات، از نماد # استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر #Digitalmarketing را جستجو کنید و تاریخ جستجو را در قسمت «ابزارها» به ۲۴ ساعت گذشته تغییر دهید، جدیدترین پست ها را در رسانه های اجتماعی مشاهده خواهید کرد که در مورد بازاریابی دیجیتال بحث می کنند.

اگر می خواهید نتایج دقیق تری داشته باشید، نوع نتیجه را با استفاده از علامت های نقل قول “#digitalmarketing” جستجو کنید. این قابلیت جستجو به بازاریابان این امکان را می دهد که ببینند کدام کلمات کلیدی با پیام برند شما همسو هستند و در عین حال به بررسی نحوه استفاده رقبا از رسانه های اجتماعی می پردازند.

 

اسرار مخفی گوگل
از گوگل برای جستجوی هشتگ استفاده کنید

 

به کش( Cach) یک سایت دسترسی داشته باشید

می توانید چیزهای زیادی از حافظه پنهان بیاموزید. مانند انتقال اطلاعات در مورد صفحه ای که در حال حاضر از کار افتاده است، برای دسترسی به کپی ذخیره شده یک وب سایت، به سادگی از دستور cache: search قبل از URL سایت استفاده کنید.

می توانید جدیدترین نسخه یک سایت را در کپی حافظه پنهان مشاهده کنید، بنابراین انتظار نداشته باشید که پیش نویسی چند ساله پیدا کنید. در کپی ذخیره شده، می توانید نسخه کامل، نسخه فقط متنی یا منبع را مشاهده کنید. همچنین مهر زمانی و عکس فوری گرفته شده توسط گوگل را مشاهده خواهید کرد.

بروزرسانی های بسیار زیاد گوگل

یکی دیگر از اسرار مخفی گوگل بروزرسانی های پی در پی است. در حالی که اسن شرکت در مراحل اولیه خود بود، سالانه به روز رسانی های زیادی برای الگوریتم های خود ایجاد نمی کرد. اکنون، این الگوریتم بارها در سال به روز می شود. چرا باید به این راز گوگل اهمیت دهید؟ به روزرسانی ها به معنای تغییر در نحوه نمایش صفحات در نتایج موتور جستجو (SERP) است و می تواند روی دید و جستجوی شما تأثیر بگذارد.

در حالی که این به روزرسانی ها در طول تاریخ از حذف هرزنامه تا قرار دادن تبلیغات در SERP ها متغیر بوده است، به روزرسانی قابل توجهی وجود دارند که بر نحوه جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان مورد نظر بازاریابان تأثیر می گذارد.

گوگل قصد دارد تمام کوکی های شخص ثالث را از موتور خود حذف کند. کوکی ها که به عنوان ابزاری برای ردیابی حرکت افراد در سراسر وب استفاده می شوند. این ابزار نه تنها برای مدت طولانی بهترین دوست بازاریاب ها بوده، بلکه یک تهدید امنیتی نیز به حساب می آید.

در حالی که حذف کوکی یک به روز رسانی گسترده است، هزاران به روز رسانی اضافی می تواند استراتژی دیجیتال شما را به روش های دیگری تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه از این به روزرسانی ها جلوتر بمانید، اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که سایت ها و صفحاتی ریسپانسیو و قابل ویرایش می سازید که می توانند با تغییرات همسو شوند و شما را برای موفقیت دیجیتالی آماده کنند.

گوگل می داند چه زمانی کاربران از صفحه خارج می شوند

آیا برای تقویت صفحه ثبت نام، افزایش ترافیک جستجوی سایت یا دریافت بازدید بیشتر تلاش کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، علت اصلی مشکل شما ممکن است نرخ پرش شما باشد. نرخ پرش شما به تعداد افرادی که از صفحه وب شما بازدید می کنند و بدون انجام هیچ گونه تعامل دیگری خارج می شوند، اشاره دارد.

نرخ پرش معیارهای مهمی هستند زیرا به شما امکان می دهند رفتار مخاطب در صفحه را درک کنید. و گوگل از طریق گوگل آنالیتیک سوابق واضحی از این رفتار دارد. اگر نرخ پرش بالا را تجربه می کنید و برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود تلاش می کنید، نگران نباشید. چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای کاهش نرخ پرش خود انجام دهید:

بهبود خوانایی محتوا

آیا محتوای شما مانند یک متن طولانی به نظر می رسد؟ اگر چنین است، باید آن را از بین ببرید. در حالت ایده آل، محتوای شما باید هنگام خواندن سریع و جذاب باشد. در اینجا چند نکته برای خوانایی بیشتر صفحات وجود دارد:

  • استفاده از تصاویر برای از بین بردن سختی مطالعه استفاده کنید.
  • از نقل قول برای تأکید بر قابلیت اطمینان بودن و شکستن نوشته استفاده کنید.
  • عنوان فرعی بکار ببرید
  • کلمات کلیدی پرا Bold کنید
  • برای جلب توجه خوانندگان سوال بپرسید.
  • صفحه فرود یا محتوای خود را با یک نتیجه گیری با عنوان فرعی پایان دهید.

 

اسرار مخفی گوگل
پایین آوردن نرخ پرش

 

توضیحات متای قوی بنویسید

توضیحات متا ویژگی های HTML هستند که توضیح می دهند که جستجوگر چه چیزی را می تواند در یک صفحه مشخص پیش بینی کند. موتورهای جستجو از این توضیحات برای تعیین اینکه صفحه شما در مورد چیست استفاده می کنند.

در حالت ایده آل، توضیحات متا باید 155 کاراکتر باشد. اگر از این طول تجاوز کنید، جستجوگر یک سه نقطه (…) را در انتهای توضیحات شما قرار می دهد. این می تواند منجر به نرخ پرش بالاتر رود زیرا ممکن است سایت شما به خوبی توصیف نشده باشد.

برای بهینه سازی توضیحات متا، سعی کنید به طول کاراکتر ایده آل 155 برسید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید.

از محتوای تعاملی استفاده کنید

آیا به دنبال جذب بازدید کنندگان سایت هستید؟ هیچ استراتژی بهتر از استفاده از محتوای تعاملی وجود ندارد. محتوای تعاملی کاربران را ترغیب می کند تا به سادگی از سایت شما خارج نشوند. به این ترتیب، می توانید بازدید کنندگان را به کاوش در سایت خود سوق دهید تا درباره سازمان شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

نمونه هایی از محتوای تعاملی شامل اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی، لوک بوک ها، آزمون ها و چک لیست ها هستند که همگی باعث ایجاد و حفظ تعامل می شوند.

گوگل راهنمای سئوی خود را منتشر می کند

در حالی که اسرار مخفی گوگل بسیارند، این شرکت راهنمای سئوی خود را منتشر می کند. این ابزارها بسته به سطح مهارت و آشنایی متفاوت هستند و حتی شامل راهنمای شروع و راهنمای توسعه دهنده هستند. این راهنماها تقریباً همه چیزهایی را که باید در مورد موفقیت در سئو در گوگل بدانید را پوشش می دهد.

گوگل کنفرانس های مخفی برگزار می کند

در دهه گذشته، گوگل میزبان رویدادی به نام Google Camp در طول تابستان بوده است. اجازه ندهید این نام جذاب شما را فریب دهد. این یک بوت کمپ برای برنامه نویسان یا توسعه دهندگان نیست. بلکه این یک گردهمایی پر ستاره از ذهن است که در ماه های تابستان اتفاق می افتد.

این کمپ با موضوع سالانه موضوعات بشر دوستانه مانند گرمایش جهانی و آموزش را پوشش می دهد. می توانید روسای جمهور سابق و ستاره های فعلی، طراحان مد و رهبران فناوری را پیدا کنید که در این رویدادها شرکت می کنند. و در حالی که پذیرش در این رویداد بسیار انتخابی است. شرکت کنندگان ظاهراً از گفتگو و آرامش عمیق لذت می برند.

گوگل با تخم مرغ های عید پاک بارگذاری شده است

یکی دیگر از اسرار مخفی گوگل ایجاد سرگرمی برای کاربران است. در حالی که گوگل ممکن است پرکاربردترین موتور جستجوی جهان باشد، اما مسلما سرگرم کننده ترین موتور جستجوی جهان نیز هست. پر از تخم مرغ های عید پاک که از بازی یک نفره گرفته تا قابلیت ایجاد نموداری به شکل قلب را شامل می شود، می توانید راهی برای سرگرم کردن خود در هنگام استراحت از تحقیقات مشتری پیدا کنید.

 

اسرار مخفی گوگل
سرگرمی های گوگل

 

به عنوان مثال سه تخم مرغ عید پاک عبارتند از:

صداهای حیوانات

چه در حال آموزش تفاوت های ظریف میان صداهای مختلف حیوانات به کودکان خود باشید یا صرفاً بخواهید اوقاتی با مضمون طبیعت داشته باشید، این ویژگی مخفی بی نهایت لذت بخش است.

برای دسترسی به ویژگی صدای حیوانات گوگل، عبارت جستجوی “animal sounds” را در نوار جستجو وارد کنید و اجازه دهید سرگرمی شروع شود.

دوز بازی کنید

اگر به دنبال تخم مرغ عید پاک دیگری که حواس شما را پرت می کند هستید و هوس نوستالژی می کنید، می توانید در یک بازی کلاسیک X و O امتحان کنید. به سادگی عبارت tic tac toe را در نوار جستجو وارد کنید، و در راه رسیدن به یک بازی رقابتی با هوش مصنوعی گوگل خواهید بود.

شیر یا خط بیندازید

اگر میخواهید با شیر یا خط تصمیم بگیرید گوگل می تواند به شما کمک کند. به سادگی عبارت flip a coin را در نوار جستجو وارد کنید و پاسخ خود را خواهید داشت.

دسترسی سریع به گوگل مپ

در حالی که احتمالاً در زندگی روزمره خود از Google Maps استفاده می کنید، می توانید مستقیماً از نوار جستجو مسیرهای هر مکانی را به دست آورید. به عنوان مثال، به سادگی «directions to [A] from [B]» را در نوار جستجو تایپ کنید، و Google دستورالعمل های گام به گام را ارائه می کند. حتی می توانید انتخاب کنید که آیا مسیرها را با ماشین، حمل و نقل عمومی یا پیاده ترجیح می دهید.(A و B  مبدا و مقصد هستند.)

 

اسرار مخفی گوگل
دسترسی سریع به گوگل مپ

 

گوگل جستجو در وب سایت ها را فعال می کند

اگر یک وب سایت دارای عملکرد جستجو نیست، نگران نباشید. با گوگل، می توانید محتوای یک وب سایت را برای جستجوی خاص جستجو کنید.  Site: را به ابتدای آدرس سایت مورد نظر خود اضافه کنید، و به جای کل وب، به نتایج آن سایت خاص هدایت خواهید شد.

Google جستجو برای فیلم ها، کتاب ها و اخبار را فعال می کند

در حالی که اکثر کاربران Google می دانند چگونه جستجوهای تصویری و ویدیویی را انجام دهند، آیا می دانستید که می توانید نتایج جستجوی خود را بر اساس رسانه تغییر دهید؟

اگر به دنبال کتابی هستید، روی آیتم منو با عنوان «بیشتر» کلیک کنید. از اینجا، می توانید کتاب ها، اخبار یا فیلم ها را انتخاب کنید و هرگونه درهم ریختگی جستجوی دیگری را که در مسیر هدف شما قرار می گیرد حذف کنید.

تعداد نتایج جستجو را مشخص کنید

در حالی که همه ما آرزوی ورود به صفحه اول گوگل را داریم، گاهی اوقات اطلاعاتی که شما نیاز دارید در آنجا قرار نمی گیرد. برای مشاهده نتایج جستجوی بیشتر، “تنظیمات” را در زیر سمت راست نوار جستجوی خود در صفحه نتایج انتخاب کنید. از اینجا می توانید تعداد نتایج جستجویی که ظاهر می شوند را تنظیم کنید.

سوالات متداول

آیا گوگل توابع جستجوی مخفی دارد؟

بله.  در حالی که ممکن است از عبارت های جستجوی استاندارد در نوار جستجو استفاده می کنید، گوگل عملکردی عمیق تر از آنچه که به نظر می رسد دارد.

آیا گوگل الگوریتم جستجوی خود را به روز می کند و آیا این موضوع مهم است؟

بله. گوگل سالانه هزاران به روز رسانی در الگوریتم جستجوی خود انجام می دهد. این به روز رسانی ها می توانند به طور قابل توجهی بر نحوه نمایش سایت شما در SERP تأثیر بگذارند.

چگونه می توانم با تغییر الگوریتم گوگل همراهی کنم؟

در حالی که پاسخ در اینجا دوگانه است، ما معتقدیم که بهترین حمله یک دفاع خوب است. در حالی که بسیاری از تغییرات گسترده تر گوگل قبل از اجرایی شدن منتشر می شوند، برخی از آن ها اینطور نیستند. با ساختن یک سایت ریسپانسیو می توانید برای هر به روزرسانی که به سراغتان می آید آماده شوید.

آیا گوگل واقعا کنفرانس های مخفی برگزار می کند؟

بله.. هر سال، مهمانان در تابستان در یک استراحتگاه گرد هم می آیند که در مورد یک موضوع بشر دوستانه بحث کنند.

 

اسرار مخفی گوگل
راز های مخفی گوگل که نمی دانستید

 

نتیجه گیری

صرف نظر از اینکه شما یک بازاریاب دیجیتال هستید یا یک صاحب کسب و کار، یادگیری بیشتر در مورد موتور جستجویی که اکثریت ترافیک را به وب سایت شما هدایت می کند، هرگز ضرری ندارد. اگر صادق باشیم، همه ما خواهان بازدید کنندگان بیشتر، سئوی بهینه شده بهتر و صفحات وب با تبدیل بالا هستیم، درست است؟

همانطور که در مورد اسرار Google اطلاعات بیشتری کسب می کنید، می توانید از آن ها به نفع خود استفاده کنید. راهنمای سئو چطور؟ پیشنهاد می کنیم با آن بسیار آشنا شوید.

و در حالی که ممکن است در کمپ گوگل خود را در جنوب ایتالیا پیدا نکنید، شانس بسیار بیشتری برای یافتن رتبه سایت خود در صفحه اول SERP های گوگل خواهید داشت.

کدامیک از اسرار مخفی گوگل را میدانید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید