یکشنبه , 13 اسفند , 1402

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیچگونه بلاگر اینستاگرام شویم

چگونه بلاگر اینستاگرام شویم

اگه مقاله ی بلاگر کیست و انواع بلاگری را مطالعه کرده باشید، می دانید نقش بلاگر در تولید محتوا چیست. در این مطلب قصد داریم چگونگی تبدیل شدن به بلاگر اینستاگرام را یاد بگیریم. برای این که به یک بلاگر اینستاگرام تبدیل شوید باید قدم های بسیاری بردارید که در ادامه به طور کامل هر یک از این قدم ها آورده شده است.

در مقاله های پیشین هم گفته شد که عبارت «بلاگر اینستاگرام» شاید تعریف درستی برای این فعالیت نباشد. چراکه یک بلاگر بیشتر در وب سایت ها و مجله های اینترنتی مطالب خود را نشر می دهد. با این وجود، در ادامه برای این که جزئیات فعالیت یک بلاگر اینستاگرام را بررسی کرده باشیم، تمامی مراحل را قدم به قدم بیان می کنیم. با پیروی از این مراحل به یک بلاگر اینستاگرام تبدیل می شوید.

البته در مقاله های آتی، نحوه تبدیل شدن به بلاگر حقیقی را نیز به طور کامل بیان خواهیم کرد. اگر میخواهید به یک بلاگر اینستاگرام تبدیل شوید، با ما همراه باشید.

مراحل تبدیل شدن به یک بلاگر اینستاگرام

  • انتخاب حوزه تخصصی
  • نوشتن متن Bio مناسب
  • استفاده از تصاویر جذاب
  • استفاده از کپشن مناسب
  • بهره گیری از هشتگ مناسب
  • ژئوتگ
  • تعامل با دیگران
  • کسب درآمد
  • تهیه فیلم کوتاه

انتخاب حوزه تخصصی

پس از نصب اینستاگرام، انجام تنظیمات دلخواه و راه اندازی اپلیکیشن، در گام اول باید حوزه تخصصی خود را انتخاب کنید. زمانی که شروع به بلاگری اینستاگرام می کنید باید یک نکته را به خاطر بسپارید، این که برای رشد ادامه دار اکانت اینستاگرام خود باید به مخاطبانتان چیزی را ارائه کنید که به در جستجوی آن هستند. مثلا اگر در حوزه سفر و گردشگری فعالیت می کنید ممکن است پست های مرتبط با دکوراسیون داخلی چندان مخاطب شما را اذیت نکند اما میزان تعامل آن ها را به شدت کاهش می دهد.

 

بلاگر اینستاگرام
انتخاب حوزه تخصصی

 

اگر برای بلاگر شدن یک حوزه تخصصی را مد نظر بگیرید، زمانی که فردی وارد پیج شما می شود، به خوبی از فعالیت های شما و محتوایی که در انتظار او است، آگاهی کامل دارد. بنابراین، انتخاب حوزه تخصصی برای یکئ بلاگر اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. بعضی از بلاگرهای اینستاگرام حوزه های گسترده ای مثل «سبک زندگی» را انتخاب می کنند تا بتوانند محتوای  گسترده تری نسبت به موضوعات دیگر مانند «گردشگری» ارائه دهند و مخاطبان بیشتری جذب کنند.

به علاوه، توجه داشته باشید که اکثر بلاگرهای اینستاگرام، در موضوع مورد بحث خود وب سایتی را نیز راه اندازی می کنند. البته در مقالات بعدی به طور کامل در رابطه با نحوه ساخت یک بلاگ صحبت خواهیم کرد.

اهمیت نوشتن متن Bio مناسب برای بلاگر اینستاگرام

متن بیوگرافی در اینستاگرام، متنی کوتاه است که در قسمت پایین عکس پروفایل شما نشان داده می شود. زمانی که فالوور های شما از پیج اینستاگرام یا همان پروفایل شما بازدید کنند، در ابتدا و در بالای صفحه با عکس و همچنین متن bio مواجه می شوند. اگر مقاله بلاگر کیست و انواع بلاگر را مطالعه کرده باشید می دانید که یک بلاگر چه وظایفی دارد. از جمله این وظایف، آگاه کردن مخاطب از حوزه تخصصی فعالیتتان است. به عبارت دیگر، زمانی که شخصی پیج شما را بازدید کند باید اطلاعات مناسبی از فعالیت های شما بدست بیاورد. آن چه که در متن بیوگرافی اینستاگرام باید به آن توجه کنید در فهرست زیر به طور خلاصه بیان شده است.

 

بلاگر اینستاگرام
اهمیت نوشتن متن Bio مناسب برای بلاگر اینستاگرام

 

  • داشتن نام کاربری مناسب (اگر نام کاربری مناسبی ندارید و می خواهید آن را تغییر دهید میتوانید مقاله ی تغییر نام کاربری در شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.)
  • نوشتن متن در چند خط
  • جدا کردن خط ها با استفاده از ایموجی
  • استفاده از هشتگ های تخصصی و پرطرفدار
  • درج لینک مناسب

برای داشتن یک بیوگرافی مناسب باید فعالیت ها و دستاوردهای خود را به همراه حساب کاربری کسب وکار خود بنویسید. تمامی این موارد باید به شکل مناسبی از یکدیگر جدا شوند.

استفاده از تصاویر جذاب

اینستاگرام جزو پلتفرم های بصری به حساب می آید. تصویری که به اشتراک می گذارید اهمیت بسیار بالاتری نسبت به نحوه نوشتن کپشن دارد. عکس هایی که شیر می کنید باید با هویت برند شما همخوانی داشته باشند تا با یک نگاه بتوان تشخیص داد که این عکس به کدام حساب اینستاگرام تعلق دارد.

لازم نیست که حتما از تصاویر خودتان استفاده کنید. بلکه منابع رایگانی هم وجود دارند که می توان در پست های اینستاگرام از آن ها استفاده نمود. البته این عکس های رایگان به طور معمول در طراحی بنرهای تبلیغاتی برای پست های اینستاگرام کاربرد دارد.

 

بلاگر اینستاگرام
استفاده از تصاویر جذاب

 

علاوه بر موارد گفته شده، آشنایی مقدماتی با عکاسی هم می تواند کمک بسیاری به شما کند. به این ترتیب می توانید با استفاده از دوربین های عکاسی، عکس هایی حرفه ای تهیه کنید. حتی به کمک عکاسی با تلفن همراه هم می توان به تصاویر بسیار زیبا دست پیدا یافت.

اهمیت کپشن مناسب

تا اینجا می دانیم که چرا استفاده از تصاویر جذاب برای یک بلاگر اهمیت بالایی دارد. ولی در ادامه باید به یک بخش مهم در پست های اینستاگرام بپردازیم و آن متن کپشن است. کپشن هر پست نهایتا می تواند 2200 کاراکتر را شامل شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد، بلاگری در اینستاگرام را به عنوان نوعی روش میکروبلاگینگ می شناسند.

مهم ترین بخش هایی که در کپشن باید در نظر داشته باشید، خط اول و بخش «فراخوانی به اقدام» (Call To Action | CTA) است. خط اول باید جمله ای کوتاه را در بر بگیرید تا بدون استفاده از دکمه «More» بتوان آن را به طور کامل خواند. برخی از مواردی که می تواند خط اول را با کیفیت کند شامل خبر جذاب، جمله ای احساسی و ارائه پیشنهاد ویژه است.

خط آخر متن هم باید شامل فراخوانی به اقدام یا CTA باشد. در واقع، در خط آخر مقاله خود باید اقدامی را از سوی کاربر درخواست کنید تا به هدف خود از ایجاد پست مورد نظر برسید. این که در آخر متن از فالوور ها بخواهید در مورد این پست نظر بدهند، یک CTA  به شمار می آید. موارد زیر را می توان به عنوان CTA اینستاگرام در نظر گرفت.

  • درخواست برای تگ کردن دوستان
  • درخواست لایک و اشتراک گذاری
  • چک کردن لینک  Bio
  • گذاشتن کامنت

 

بلاگر اینستاگرام
اهمیت کپشن مناسب

 

نکته مهم دیگری که در یک کپشن اینستاگرام باید در نظر داشته باشید این است که کپشن های طولانی ننویسید. در واقع باید متن های بلند را به پاراگراف های کوتاه تقسیم کنید. خواندن متنی طولانی که پاراگرافی ندارد، بسیار دشوار است. کپشن اینستاگرام باید به گونه ای باشد که خواندن و هضم آن ساده باشد. برای تقسیم پارگراف ها می تواند از ایموجی های مختلف کمک بگیرید.

به علاوه بهتر است کپشن ها تا حد ممکن از بخش اصلی متن به کمک چند نقطه جدا شوند. یا این که آن ها را در کامنت اول درج کنید چرا که هشتگ های کامنت اول نیز توسط اینستاگرام پذیرفته می شوند. تا اینجا به خوبی می دانیم کپشن اینستاگرام برای یک بلاگر چه اهمیتی دارد.

اهمیت استفاده از هشتگ مناسب برای بلاگر اینستاگرام

هشتگ به کاربران کمک می کند که در رابطه با موضوع خاصی به پست های مختلف دسترسی داشته باشند. از هشتگ ها هم در پست های اینستاگرام و هم در استوری ها می توان استفاده کرد. در هر پست اینستاگرام می توانید نهایتا از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. همچنین در هر استوری اینستاگرام نیز میتوان تا ۱۰ هشتگ را اضافه کرد. حتی افرادی که شما را دنبال نمی کنند،  با جستجوی هشتگ به محتوای شما دسترسی پیدا می کنند. بلاگرهای اینستاگرام از هشتگ برای دستیابی به فالوور های بیشتر بهره می گیرند.

 

بلاگر اینستاگرام
اهمیت استفاده از هشتگ مناسب برای بلاگر اینستاگرام

 

پست با ژئوتگ یا تگ جغرافیایی

نشان گذاری جغرافیایی یا ژئوتگ برای در پست اینستاگرام به مخاطبان کمک می کند تا تصاویر مرتبط با یک محل مشخص را به صورت یکجا پیدا کنند. بنابراین اگر در پست های خود، محل تهیه پست خود را نیز درج کنید، بسته به نوع کسب وکار شما ممکن است بازدید کنندگان جدیدی را نیز جذب خود کنید.

 

بلاگر اینستاگرام
پست با ژئوتگ یا تگ جغرافیایی

 

اهمیت تعامل با سایر کاربران اینستاگرام برای بلاگر چیست

متوجه شدیم که نقش هشتگ گذاری مناسب برای یک بلاگر چیست اما در ادامه باید به نکته مهم دیگری نیز اشاره کنیم و آن، هدف اصلی شبکه های اجتماعی است. اصلی ترین هدف در این پلتفرم ها این است که تبدیل به فردی اجتماعی شویم. لایک کردن و کامنت های مختلف در اینستاگرام از نمونه های تعامل با دیگر کاربران است. تا زمانی که تعامل نداشته باشید، دیگران نیز با شما ارتباط مناسبی برقرار نخواهند کرد. به همین دلیل از جمله وظایف یک بلاگر اینستاگرام این است که با سایر کاربران تعامل مناسبی داشته باشد. این تعامل را می توان در سه بخش زیر خلاصه کرد:

  • استوری مناسب به همراه استیکرهای مختلف
  • درج کامنت های مختلف در پست های کاربران دیگر
  • فالو کردن سایر افراد

همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

«همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) به این شکل است که با تبلیغ یک محصول یا خدمات و قراردادن لینک آن، درصدی از فروش را بین ۱ تا ۱۰ درصد دریافت می کنید. این کار در اینستاگرام به کمک درج لینک در Bio انجام می شود.

انتشار پست حمایت شده

در این روش علاوه بر همکاری در فروش که درصدی از فروش را دریافت می کنید، این امکان وجود دارد که پست های حمایت شده (اسپانسری) منتشر و در ازای آن هزینه ای دریافت کنید. این امکان وجود دارد که این سوال برای شما پیش بیاید که در این نوع پست، بلاگر چه وظایفی دارد و چه کاری انجام می دهد. کافی است کالایی که از یک شرکت خریداری کرده اید را در پست اینستاگرام خود منتشر و متنی هرچند کوتاه در مورد آن بنویسید. البته اگر کپشنی که نوشته اید به شکل داستان باشد، تعامل بیشتری با آن برقرار می شود.

فروش کالا و خدمات خود

اگر صاحب کسب و کار خودتان هستید برای کسب درآمد علاوه بر استفاده از روش های کاربردی بازاریابی خدمات باید از امکانات اینستاگرام نیز برای این کار استفاده کنید. محصولاتی مانند کتاب، ابزار آشپزخانه و لوازم آرایشی و بهداشتی همگی کالا هایی هستند که می توانید خودتان آن ها را بفروشید. به علاوه، خدماتی مثل مشاوره و دکوراسیون داخلی نیز از جمله خدمات پرطرفدار در اینستاگرام به حساب می آیند.

تاثیر اینستاگرام در کسب درآمد یک بلاگر

در نهایت با بررسی تمامی این مسائل با تمام جنبه های کار یک بلاگر اینستاگرام آشنایی داریم. متوجه شدیم برای افزایش فالوور و تعامل، نقش این بلاگر چیست اما هدف اصلی یک بلاگر، کسب درآمد از بلاگری است. روش های بسیاری برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. در زیر به طور خلاصه به این روش ها اشاره می کنیم.

 

بلاگر اینستاگرام
تاثیر اینستاگرام در کسب درآمد یک بلاگر

 

اهمیت تهیه فیلم آموزشی کوتاه برای بلاگر اینستاگرام

با بوجود آمدن شبکه های اجتماعی همچون «TikTok» و اینستاگرام ریلز، اهمیت فیلم های آموزش کوتاه نیز بیشتر شده است. به همین خاطر در بررسی این موضوع که یک بلاگر چه وظایفی دارد و چطور می تواند در این مسیر موفق شود باید به اهمیت یادگیری ویرایش و تدوین ویدیو اشاره کرد. تهیه ویدیوهای کوتاه رشد بسیار خوبی را در اینستاگرام به به ارمغان می آورد. به همین دلیل، در ادامه نکاتی کوتاه را برای تهیه ویدیوهای آموزشی مطرح می کنیم.

 

بلاگر اینستاگرام
اهمیت تهیه فیلم آموزشی کوتاه برای بلاگر اینستاگرام

 

اهمیت شروع کار

برای افرادی که مدت ها در اینستاگرام عکاسی کرده اند، تولید فیلم کوتاه ممکن است تا حدودی دشوار باشد. حتی امکان دارد در رابطه با تهیه تجهیزات مردد باشند. نکته مهم در این شرایط، فقط شروع به کار است. تا شروع نکنید به نتیجه نخواهید رسید. ممکن است در ابتدای کار ویدیوهایی که تولید می کنید کیفیت پایینی داشته باشند اما به مرور در مسیر خود پیشرفت خواهید کرد.

تحقیق کنید

پیشنهاد می شود برای این که ویدیوهای تعاملی مناسبی تولید کنید در روز حداقل ۱۵ دقیقه را برای تحقیق در نظر بگیرید. در این ۱۵ دقیقه در جستجوی این باشید که افراد دیگر چه نوع ویدیوهایی را تولید کرده اند. با این کار، ویدیوهایی با تعامل بالا تولید خواهید کرد.

ویدیوهای هدفمند داشته باشید

اطمینان پیدا کنید که در هر ویدیویی که تولید می کنید، نکات زیر رعایت شده باشد:

  • بهتر است ویدیو آموزشی باشد
  • جذاب و انگیزشی بودن
  • با تخصص شما و فعالیت حساب کاربریتان مرتبط باشد

قلاب بیاندازید

این استراتژی را شاید بتوان با ماهیگیری مقایسه کرد. استفاده از قلاب در ماهیگیری، اجازه حرکت را از ماهی می گیرد. شروع ویدیوهای شما نیز باید به گونه ای باشد که مخاطب از پست شما گذر نکند و به نوعی با یک قلاب او را نگه  دارید. قلاب ها را می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که در زیر آورده شده است.

قلاب بصری

مانند لباسی رنگی سعی کنید ویدئو هایی با رنگ بندی جذاب تولید کنید.

قلاب متنی

متن باید به صورتی باشد که به حل مشکل مخاطب اشاره کند. به طور مثال می دانیم که وظایف فشن بلاگر چیست و حال اگر یک پست با عنوانی مانند «۶ استایل مختلف بهاری با رنگ سفید» شروع شود، قلاب متنی مناسبی فراهم کرده ایم.

قلاب حرکتی

در ابتدای کلیپ خود حرکات شاد و جذاب داشته باشید. مثلا برخی بلاگرها در ابتدا دستی برای دوربین تکان می دهند و بعضی دیگر به سمت دوربین پرش می کنند.

فعالیت مستمر

می دانیم که فعالیت مستمر یک بلاگر چه ارزشی دارد. یک بلاگر اینستاگرام هم باید به این موضوع آگاهی داشته باشد. هرقدر به طور منظم ویدیوهای خود را نشر دهید، تعامل با شما و عملکرد حساب اینستاگرام شما بیشتر و بهتر می شود.

نقش بهلینک برای بلاگر اینستاگرام

در پروفایل اینستاگرام فقط امکان درج یک لینک وجود دارد. بنابراین اگر بخواهید چند لینک را در پروفایل خود قرار دهید باید از سرویس هایی استفاده کنید چنین امکانی را فراهم کنند. با توجه به این که می دانید وظیفه بلاگر چیست و لینک های مختلف چه اهمیتی برای او دارند، کاربرد این سرویس بیش از پیش روشن می شود.

 

بلاگر اینستاگرام
نقش بهلینک برای بلاگر اینستاگرام

 

سخن آخر

اینستاگرام یکی از جذاب ترین اپلیکیشن های دنیای مدرن امروز است که قسمت زیادی از زندگی ما را در بر گرفته. امروزه درصد زیادی از مردم جهان یک اکانت در اینستاگرام دارند. این پلتفرم پر امکانات هر روزه به جذابیت های خود افزوده و رشد و پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر داشته است. اما یکی از برترین امکانات اینستاگرام، امکان کسب درآمد است. بسیاری از کاربران تنها با ایجاد یک پیج حرفه ای در این اپلیکیشن درآمد قابل قبولی را برای خود رقم زده اند.

در این مقاله طریقه ی کسب درآمد از اینستاگرام و تبدیل شدن به یک بلاگر اینستاگرام را برای شما توضیح دادیم امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
آیا تجربه ای در این زمینه دارید؟ آیا شما یک بلاگر اینستاگرام هستید؟ سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید