دوشنبه , 14 اسفند , 1402

مشاوره رایگان: 09121553166 | 02122010070 |

خانههدایا تبلیغاتیتقویم رومیزی خود را کنار نگذارید: کارهای روزانه، قرار ها و دست...

تقویم رومیزی خود را کنار نگذارید: کارهای روزانه، قرار ها و دست نوشته ها

چرا نباید تقویم های رومیزی را کنار بگذاریم؟

تقویم رومیزیحتی با وجود صدها برنامه موجود که به سازماندهی زندگی شما کمک می کند، یک تقویم رومیزی کاغذی ممکن است همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید تا در بالای برنامه کاری خود قرار بگیرید.

علیرغم پیش بینی های وحشتناک، تقویم های رومیزی در عصر دیجیتال در حال رونق است. بعلاوه، تقویم های رومیزی حتی ممکن است در حال کسب جایگاه باشند.

بین سال های 2014 تا 2016 ، فروش تقویم ها 8 درصد و فروش برنامه ریزان 10 درصد رشد کرد.

چرا مردم به کاغذ می چسبند یا دوباره کاغذ را پیدا می کنند؟ همانطور که دیوید آلن ، مربی سازمانی می گوید، “هنوز هیچ ابزاری بهتر از برنامه ریز کاغذی وجود ندارد.” برنامه ریزی با قلم و کاغذ حتی مزایایی نسبت به تقویم های دیجیتالی ارائه می دهد.

به خواندن این متن ادامه دهید تا با مزایای برنامه ریزی آنالوگ آشنا شوید و نکاتی را برای بهبود تقویم میز خود بیابید.

ارتباط دست و مغز با تقویم رومیزی

ممکن است تایپ و دست خط مشابه به نظر برسد، اما مغز ما این دو فعالیت را متفاوت انجام می دهد. از آنجایی که دست خط شما را ملزم می کند تا برای شکل دادن به هر حرف حرکت متوالی انجام دهید، مناطق وسیعی از مغز را که در تفکر، زبان و حافظه فعال دخیل هستند، فعال می کند.

این امر در مورد تایپ یک حرف روی صفحه کلید صادق نیست.

در یک مطالعه، کودکان پیش سواد به گروه ها تقسیم شدند و نحوه ترسیم حروف با دست، ردیابی حروف و یا تایپ حروف روی صفحه کلید را آموزش دیدند. بعداً آنها به حروف مشابهی نگاه کردند در حالی که مغز آنها در دستگاه MRI عملکردی اسکن شد.

شبکه های مغزی که از خواندن موفق پشتیبانی می کنند، در دانش آموزانی که نامه ها را نوشته اند فعال می شود، اما در دانش آموزانی که تایپ کرده اند یا ردیابی شده اند فعال نمی شود.

تقویم های رومیزی

تقویم رومیزی یادگیری را بهتر می بخشد

مزایای دست خط نیز در اواخر زندگی آشکار است. دانش آموزان بزرگتر هنگام یادداشت برداری با دست بهتر از لپ تاپ درک می کنند علاوه بر این، بزرگسالان هنگامی که حروف را به صورت دستی تمرین می کنند، بهتر از یک کامپیوتر یاد می گیرند.

این تحقیق در مورد ارتباط دست و مغز برای تقویم کاری شما چه معنایی دارد؟ اگر قرارهای خود را به جای تایپ کردن روی کاغذ بنویسید، ممکن است بهتر به خاطر بیاورید.

حتی می توانید یادداشت کنید که وظایف و قرارها به عنوان تمرین برای مغز شما باشد.

نانسی دارلینگ، استاد روانشناسی در کالج اوبرلین می نویسد: “یکی از مزایای دور شدن از صفحه کلید و انجام کاری که به انعطاف پذیری بیشتری در نحوه استفاده از دست نیاز دارد این است که در نحوه استفاده از مغز نیز به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارد.”

نوشتن بیهوده ممکن است اتلاف وقت به نظر برسد، اما راهی قوی برای بهبود تمرکز در کارهای خسته کننده است.

در یک مطالعه، افرادی که به طور تصادفی در طول یک تماس تلفنی عمیقاً کسل کننده قرار گرفتند، 29 درصد از اطلاعات منتقل شده در تماس را پس از آن به خاطر آوردند. دودلینگ آرت نیز به سرعت باعث آرامش ذهن می شود و اکثر مردم آن را لذت بخش می دانند.

ازبین بردن خستگی دیجیتال داش با تقویم رومیزی

البته، استفاده از یک برنامه ریز کاغذی یا تقویم راهی را برای دور شدن از صفحه نمایش در طول روز شلوغ کاری ارائه می دهد. اگر احساس می کنید زمان زیادی را روی دستگاه های تلفن همراه می گذرانید و در اعلان ها و هشدارها غرق شده اید، تنها نیستید.

دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند اعتیاد آور باشند. مغز ما هنگام شنیدن اعلان، دوپامین شیمیایی بسیار خوبی را ترشح می کند و اگر نتوانیم پاسخ دهیم علائم واقعی اضطراب را تجربه می کنیم.

بزرگسالان آمریکایی تقریباً 11 ساعت در روز به خیره شدن به صفحه نمایش اختصاص می دهند و کاربران آیفون تا 80 بار در روز قفل تلفن خود را باز می کنند.

ممکن است از وقت گذرانی بیش از حد بر روی فناوری بدون اینکه بدانید رنج ببرید. نوجوانان هرچه بیشتر وقت خود را به صورت آنلاین بگذرانند، بیشتر احتمال دارد که بگویند ناراضی هستند. بزرگسالانی که به طور تصادفی برای کنار گذاشتن فیس بوک به مدت یک هفته تعیین شده بودند، در پایان هفته شادتر، تنهاتر و افسردگی کمتری نسبت به افرادی که از فیس بوک استفاده می کردند، داشتند.

کارکنان سابق فناوری حتی در مورد تاثیرات منفی فناوری که به ایجاد آن کمک کرده اند، زنگ خطر را به صدا در می آورند. گروهی از آنها سازمانی را به نام مرکز فناوری انسانی راه اندازی کردند. آنها احساس می کنند تکنولوژی بیش از حد سلامت روان و روابط اجتماعی را از بین می برد.

فاصله گرفتن از لپ تاپ و تلفن برای برنامه ریزی روی کاغذ یکی از راه های کاهش زمان شما در دستگاه های دیجیتالی در محل کار است.

برنامه ریزی کنید و شخصی سازی کنید

تقویم رومیزیاستفاده از تقویم رومیزی ممکن است به برنامه ریزی و سازماندهی تصویر بزرگ کمک کند.  زیرا مشاهده همه قرارهای کاری شما در یک نگاه آسان است. بسیاری از افراد حس ملموس کاغذ را ترجیح می دهند. به عنوان مثال ، 92 درصد از دانشجویان کالج را ترجیح می دهند کتابهای چاپی را بخوانند تا کتابهای دیجیتالی.

سفارش تقویم رومیزی 1401

علاوه بر این، خواه تقویم های رومیزی مینیمالیستی، شیک و یا زیبا را دوست دارید.  تقویم شما مانند زمانی که قلم را روی کاغذ می گذارید، منحصر به فرد می شود. آن را دقیقاً همانطور که می خواهید شخصی سازی کنید و از تبدیل آن به یک بازده کارآمد و هنری مغز خود نترسید.

هنگامی که تقویم خود را تهیه کردید، هایلایت های مختلف، یادداشت های چسبناک و قلم های رنگارنگ ذخیره کنید.

زنده باد تقویم روی میز

تقویم رومیزیدستگاه های دیجیتال به جایی نمی رسند به احتمال زیاد از نوعی تقویم آنلاین استفاده می کنید و ممکن است بخواهید به این کار ادامه دهید. اما تقویم رومیزی خود را هنوز کنار نگذارید. بسیاری از مردم هم از سیستم برنامه ریزی کاغذی و هم از تقویم آنلاین استفاده می کنند.  زیرا هر کدام مزایای متفاوتی را ارائه می دهند.

نوشتن قرارهای ملاقات به شما کمک می کند تا آنها را بهتر به خاطر بسپارید. به شما این فرصت را می دهد که از صفحه نمایش دور شوید، به برنامه ریزی و سازماندهی تصویرهای بزرگ خود کمک می کند و بی شمار گزینه های شخصی سازی را ارائه می دهد.

علاوه بر این، قرار دادن قلم روی کاغذ ممکن است به شما کمک کند تا آرامتر و تمرکز بیشتری داشته باشید.

تقویم رومیزی

 

RELATED ARTICLES
0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پر بازدید تررین ها

با ما تماس بگیرید